Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

logo aepp

epixeirimatika parka

Συνάντηση της Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας , Λούκας Τ. Κατσέλη, με τον Πρόεδρο της COSCO, κ. Wei Jiafu

Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

Η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λούκα Τ. Κατσέλη, συναντήθηκε σήμερα, 19/5/2010, με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Cosco, κ. Wei Jiafu, ο οποίος επισκέπτεται την Ελλάδα, επικεφαλής πολυμελούς Κινεζικής αντιπροσωπείας.

Στη συνάντηση, από Ελληνικής πλευράς, συμμετείχαν ο Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, οι Γενικοί Γραμματείς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Ι. Δρυμούσης, Επενδύσεων και Ανάπτυξης, κ. Γ. Πετράκος, Βιομηχανίας, κ. Α. Φούρλας, οι Ειδικοί Γραμματείς Ανταγωνισμού,  κ. Μ. Πατεράκης, ΣΔΙΤ, κ. Ν. Ματζούφας, Ψηφιακής Σύγκλισης, κ. Α. Μαρκόπουλος και οι Πρόεδροι του Invest in Greece, κα Β. Μπουφούνου και Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών, κ. Α. Χολέβας.

Στην Ελληνική αντιπροσωπεία μετείχαν επίσης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θ. Βενιάμης, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ν. Αγγελόπουλος, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Θ. Φέσσας και το μέλος της διοίκησης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Π. Λασκαρίδης.

Μετά τη συνάντηση, έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:

Υπουργός : Είχαμε μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση με τον Captain Wei και τους συνεργάτες του, για τη συνεργασία μας στον Πειραιά, όπου η Cosco πια είναι ένας βασικός εταίρος για την ανάπτυξη της πόλης και τη μετατροπή του λιμανιού σε ένα διεθνές κέντρο.

Πελάτες της Cosco από την Ασία και την Ευρώπη, έρχονται πλέον μέσα από τον Πειραιά, ο οποίος, σταδιακά εξελίσσεται σε ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο. Μας ανέπτυξε τα σχέδια της Cosco για επέκταση αυτών των δραστηριοτήτων σε σχέση με άλλα λιμάνια της χώρας μας και συζητήσαμε επίσης, πώς μπορούμε από κοινού να αναπτύξουμε τον Πειραιά σε ένα διεθνές κέντρο υπηρεσιών, διότι το λιμάνι δεν είναι μόνο προβλήτες, το λιμάνι έχει να κάνει επίσης με εξυπηρέτηση των πελατών, έχει να κάνει με logistics, με ένα κέντρο εμπορευματικό και ενδιαφέρεται ιδιαίτερα και για αυτές τις υπηρεσίες. Έχει να κάνει με υπηρεσίες όλου του κλάδου της Ναυτιλίας. Προσβλέπουμε σε αυτή τη συνεργασία. Θεωρούμε ότι είναι στρατηγικής σημασίας, για τη χώρα μας. Καλωσορίζουμε τον Captain Wei και η Ελληνική οικονομία και ναυτιλία, προσβλέπουν πολλά σε αυτή τη συνεργασία. Ας μην ξεχνάμε ότι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των εμπορικών σχέσεων της Κίνας και του εμπορίου  της Κίνας, εξυπηρετείται από Ελληνικά πλοία, άρα οι συνέργειες υπάρχουν ήδη, πολλά από τα πλοία τα ελληνικά, ναυπηγούνται ήδη στην Κίνα και επομένως αυτή η συνεργασία, είναι μια συνεργασία αμοιβαίου οφέλους. Χαιρετίζουμε τον Captain Wei στην Ελλάδα και προσβλέπουμε σε αυτές τις δύο ημέρες της γόνιμης συνεργασίας μας.

Δημοσιογράφος: Με δεδομένη και την κυβερνητική θέση του Captain Wei, υπάρχει ενδεχόμενο και νέων επενδύσεων  και σε άλλους τομείς, υπάρχει ενδιαφέρον και για άλλους τομείς;

Υπουργός : Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά το πρώτο ενδιαφέρον και το μεγάλο στοίχημα είναι πραγματικά να πετύχουμε αυτό που ξεκινήσαμε. Να κάνουμε τον Πειραιά ένα διεθνές ανταγωνιστικό λιμάνι.

Δημοσιογράφος : Για τα ελληνικά ομόλογα έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον;

Υπουργός : Όχι δεν μπήκαμε σε αυτό το θέμα.

Captain Wei : Είχαμε μια πολύ εποικοδομητική και επιτυχή συνάντηση με την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κα Λούκα Κατσέλη. Υποσχεθήκαμε ότι η Cosco, θα ακολουθήσει, θα τηρήσει τα συμφωνηθέντα, αυτά που υπογράψαμε, βήμα προς βήμα. Ήδη λειτουργούμε τη γραμμή CKYH που απαρτίζεται από C : Cosco – K : Kawasaki από την Ιαπωνία – Y : Yang Ming από την Ταϊβάν – H : Haνzing από την Βόρεια Κορέα. Προσελκύσαμε αυτές τις τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, σε συνασπισμό, αυτή είναι η μεγαλύτερη συμμαχία στον κόσμο, που επίσημα ξεκίνησε τον Απρίλιο φέτος. Έρχονται αυτές οι εταιρείες από την Κίνα και θα μεταφέρουν τα εμπορεύματα τους στο λιμάνι του Πειραιά και μετά θα διασπείρονται στα υπόλοιπα μεσογειακά λιμάνια. Τα πλοία θα επανέρχονται στον Πειραιά από τα μεσογειακά λιμάνια και αυτό θα συμβάλει στη διπλή ταχύτητα ανάπτυξης του λιμανιού και στον όγκο των εμπορευματικών κινήσεων. Έτσι σε μερικά χρόνια ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου και αυτή τη χρονιά ο στόχος μας  είναι να φθάσουμε τις 800.000 εμπορευματοκιβώτια. Αν γίνει αυτό το μέλλον μας θα είναι λαμπρό και με την ευκαιρία ανέφερα στην Υπουργό ότι θα εξερευνήσουμε την πιθανότητα να συνεργαστούμε στα logistics και στην ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και στα ναυπηγεία. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τις συνεργασίες και αυτό θα βοηθήσει ώστε να επανακάμψει η Ελληνική οικονομία, ώστε με τον τρόπο αυτό να βοηθήσουμε, να βάλουμε ένα χέρι στη γιατρειά της Ελληνικής οικονομίας.

Δημοσιογράφος : Η Ελλάδα παραμένει ελκυστική χώρα για επενδύσεις;

Captain Wei : Ναι, γιατί έχει στρατηγική θέση, αυτή είναι η πύλη εισόδου για την Ευρώπη και τις άλλες χώρες της Μεσογείου. Θα βάλουμε τα δυνατά μας να κάνουμε το καλύτερο, να σας βοηθήσουμε, εκμεταλλευόμενοι τα πλεονεκτήματα της κινεζικής ναυτιλίας και θα χρησιμοποιήσουμε την επιρροή μας για να προσελκύσουμε και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες για να υποστηρίξουν τη χώρα σας. Θα προσελκύσουμε τα διεθνή κεφάλαια στο λιμάνι σας, στη χώρα σας.

Δημοσιογράφος : Ο Πειραιάς είναι το βασικό λιμάνι της Cosco στην Ευρώπη;

Captain Wei : Ο Πειραιάς θα είναι όχι μόνο για την Cosco, αλλά και για τον συνασπισμό, το ηγετικό μας λιμάνι. Ό,τι υποσχεθήκαμε θα το κάνουμε.



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn