Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

logo aepp

epixeirimatika parka

Συνάντηση Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με τον με τον Υπουργό Εμπορίου της Αιγύπτου

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου συναντήθηκε σήμερα με τον Υπουργό Εμπορίου της Αιγύπτου, κ. TarekAbil.

Κατά τη συνάντηση έγινε επισκόπηση των οικονομικών και επιχειρηματικών σχέσεων των δύο χωρών και επισημάνθηκε η σημασία της εντατικοποίησης των σχέσεων αυτών, τόσο σε διμερές επίπεδο, όσο και στο πλαίσιο της τριμερούς συνεργασίας Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ.

Ιδιαίτερη αναφορά, δε, έγινε στην εμπορική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξάνδρειας με ελληνικά λιμάνια.

Τέλος, ο κ. Παπαδημητρίου αποδέχτηκε πρόσκληση του Αιγύπτιου ομολόγου του να επισκεφτεί την Αίγυπτο το επόμενο διάστημα.  

Από το Γραφείο Τύπου

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης στη συνάντηση του Συμβούλιου Υπουργών Εξωτερικού Εμπορίου της ΕΕ (FAC-Trade)

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, κ. Ηλίας Ξανθάκος, εκπροσώπησε την Ελλάδα στη συνάντηση του Συμβούλιου Υπουργών Εξωτερικού Εμπορίου της ΕΕ (FAC-Trade) που πραγματοποιήθηκε στις 10 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του Συμβουλίου οι Υπουργοί Εξωτερικού Εμπορίου είχαν την ευκαιρία ενημερωθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με την προετοιμασία της 11ης Υπουργικής Διάσκεψης του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) που θα πραγματοποιηθεί στις 10-13 Δεκεμβρίου στο Μπουένος Άιρες.

Ο κ. Ξανθάκος επεσήμανε την ανάγκη για πολιτική δέσμευση από όλα τα μέλη ΠΟΕ ως προϋπόθεση για επίτευξη προόδου στις διαπραγματεύσεις και σημείωσε ότι η ΕΕ θα πρέπει να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στη διαφύλαξη του πολυμερούς εμπορικού συστήματος με στόχο την προώθηση του δίκαιου και ελεύθερου εμπορίου που διασφαλίζει αναπτυξιακά οφέλη για όλους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι συζητήσεις για την πρόοδο των διαπραγματεύσεων με το Μεξικό και τις χώρες Μερκοσούρ (Αργεντινή, Βραζιλία, Ουρουγουάη, Παραγουάη), περιοχές που αποτελούν πολλά υποσχόμενη αγορά, μεταξύ άλλων, για τα ποιοτικά ελληνικά τρόφιμα.

Ο κ. Ξανθάκος τόνισε ότι απαιτείται ακόμα πρόοδος σε σημαντικούς τομείς πριν από την επίτευξη συμφωνίας, επισημαίνοντας ιδιαίτερα τις ναυτιλιακές υπηρεσίες και την ανάγκη αυξημένης προστασίας των Γεωγραφικών Ενδείξεων. Έδωσε έμφαση στη σημασία διασφάλισης ίσων όρων ανταγωνισμού στις εν λόγω χώρες μέσω της άρσης τεχνικών εμποδίων στο εμπόριο και της καταπολέμησης αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, όπως η καπήλευση των ευρωπαϊκών Γεωγραφικών Ενδείξεων. Περαιτέρω, επισήμανε την ανάγκη προστασίας του αγροτικού τομέα σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «o αγροτικός τομέας είναι από τους πλέον ευαίσθητους τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, συνδεδεμένος με την περιφερειακή ανάπτυξη, και σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να δίνεται η μέγιστη προσοχή στις ανησυχίες των κ-μ.»

Σημειώνεται ότι κατά το γεύμα εργασίας πραγματοποιήθηκε συζήτηση αναφορικά με την πρόοδο των διαπραγματεύσεων με την Ιαπωνία μετά την επίτευξη συμφωνίας επί της αρχής το καλοκαίρι. Υπενθυμίζεται ότι, μετά από δύσκολες διαπραγματεύσεις, μέσω της εν λόγω συμφωνίας τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα, με αιχμή τη Γεωγραφική Ένδειξη «φέτα», αναμένεται να απολαμβάνουν πλήρους προστασίας στην αγορά της Ιαπωνίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συζήτηση σχετικά με την εφαρμογή και ενίσχυση των προβλέψεων για τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τις εμπορικές συμφωνίες και ειδικότερα των προβλέψεων για την προστασία των εργαζομένων και του περιβάλλοντος.

Από το Γραφείο Τύπου

Παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Αθήνα, 10.11.2017                                                        

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι η προβλεπόμενη στην παρ. 2α του άρθρου 76 του ν.4399/2016 προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων, που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν.3908/2011, με επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία προτείνεται να παραταθεί μέχρι τις 31.12.2018 για το σύνολο των υπαχθέντων σχεδίων, ανεξάρτητα από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης υπαγωγής τους.

Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων

 

Συνάντηση Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με τον πρόεδρο της εταιρείας ThraceGroup

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου συναντήθηκε σήμερα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Thrace Group (Όμιλος Πλαστικά Θράκης) κ. Κώστα Χαλιώρη, εν όψει του Αναπτυξιακού Συνεδρίου στη Θράκη, στις 13 και 14 Νοεμβρίου.

Ο κ. Χαλιώρης ενημέρωσε τον κ. Παπαδημητρίου για το αντικείμενο, τις δραστηριότητες και τα νέα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας.

Επίσης, υπήρξε ανταλλαγή απόψεων για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και για τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης του τουριστικού τομέα. 

Από το Γραφείο Τύπου

Απάντηση του Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Στέργιου Πιτσιόρλα σχετικά με το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

«Με κατάπληξη διάβασα το σημερινό, συκοφαντικό για το πρόσωπό μου, πρωτοσέλιδο της εφημερίδας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και προφανώς θα προβώ σε όλες τις νόμιμες ενέργειες. Οι υπεύθυνοι της εφημερίδας δια του πρωτοσέλιδου αυτού προσπαθούν να με εμπλέξουν σε μια υπόθεση με την οποία – όπως προκύπτει και από το ρεπορτάζ που δημοσιεύεται - δεν έχω απολύτως καμία σχέση. Ουδέποτε κανείς εκ των εμπλεκομένων στην υπόθεση απευθύνθηκε σε εμένα και πολύ περισσότερο κανείς δεν με κατηγόρησε για το παραμικρό»

Από το Γραφείο Τύπου

Χρηματοδότηση τριών εμβληματικών έργων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τρία νέα εμβληματικά έργα με προϋπολογισμό που προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτήσει το Υπουργείο Οικονομίας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Τα έργα αφορούν κρίσιμες υποδομές στον τομέα των μεταφορών που βελτιώνουν τις πύλες εισόδου της Βόρειας Ελλάδας και διευκολύνουν σημαντικά το εμπόριο της χώρας.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την αναβάθμιση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση της σύνδεσής του με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ και τη δημιουργία ολοκληρωμένου κυκλώματος μεταφορών. Την αναβάθμιση επίσης, τόσο του εμπορικού, όσο και του επιβατικού λιμένα Καβάλας που θα διευρύνει σημαντικά τις δυνατότητές τους. Τέλος, θα χρηματοδοτηθεί η μελέτη και η κατασκευή νέου συνοριακού σταθμού στους Κήπους Έβρου.

Για τη χρηματοδότηση των νέων έργων ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης, δήλωσε:

«Με τη σημερινή απόφαση εξασφαλίζουμε πρόσθετους πόρους για την υλοποίηση τριών κρίσιμων έργων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Η αναβάθμιση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας αλλά και η δημιουργία νέου συνοριακού σταθμού στον Έβρο θα βελτιώσει ουσιαστικά τις εμπορικές σχέσεις της Ελλάδας με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη και θα στηρίξει αποφασιστικά την τοπική παραγωγική δραστηριότητα. Πρόκειται για έργα με μεγάλη εθνική και περιφερειακή σημασία».                                                                                                     Από το Γραφείο Τύπου

Ομιλία του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρη Παπαδημητρίου, στην 2η Ευρω-Αραβική Διάσκεψη: «Προς μια Σταθερή Συμμαχία» «Ε.Ε. και Αραβικές Χώρες»

Κυρίες και Κύριοι

Η περίπλοκη και αβέβαιη μεταβατική φάση στην οποία βρίσκεται η παγκόσμια κοινότητα αποτυπώνεται ανάγλυφα στις δραματικές εξελίξεις που χαρακτηρίζουν, τόσο την Ευρώπη, όσο και την αραβική Μέση Ανατολή.

Αναμφίβολα η ΕΕ με το υψηλό βιοτικό της επίπεδο, τις φιλελεύθερες δημοκρατίες και τελευταία με την οικονομική της ανάκαμψη αποτελεί φάρο ελπίδας και μαγνήτη για τον υπόλοιπο κόσμο.

Συγχρόνως, η πλούσια σε υδρογονάνθρακες Μ. Ανατολή επιδιώκει ένα πολλά υποσχόμενο εκσυγχρονιστικό άλμα στην μεταπετρελαϊκή εποχή.

Δεν πρόκειται, ωστόσο, για ανώδυνες και προδιαγεγραμμένες τάσεις.

Γιατί ναι μεν η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 δεν είχε συνέχεια, όμως οι ρυθμοί ανάπτυξης εξασθένισαν, τα δομικά προβλήματα της παγκόσμιας οικονομίας όπως η υπερχρέωση που παραμένουν άλυτα, ενώ οι εισοδηματικές και κοινωνικές ανισότητες διογκώθηκαν επικίνδυνα σε βάρος της κοινωνικής συνοχής και της πολιτικής σταθερότητας.
Έτσι, στην μεν Μ. Ανατολή και Β. Αφρική η «αραβική άνοιξη» του 2011 έφερε πολιτικές αναταραχές, μετατρέποντάς τις σε ανοικτές, μερικές φορές αιματηρές συγκρούσεις ανάμεσα σε θρησκευτικές και κοσμικές κοινωνικές δυνάμεις, πλούσιους και φτωχούς, άνδρες και γυναίκες, κρατικούς και μη κρατικούς παράγοντες και, συνολικά, μεταξύ μιας αυταρχικής ελίτ και μιας νεότερης, πιο δυναμικής και προοδευτικής γενιάς.
Η συνεχιζόμενη ισραηλο-παλαιστινιακή σύγκρουση, ο πόλεμος στη Συρία και την Υεμένη, το αποσταθεροποιημένο Ιράκ με το άλυτο κουρδικό ζήτημα και η πρόσφατη επιχείρηση απομόνωσης του Κατάρ αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου της κρίσης στην Μ. Ανατολή στην οποία εμπλέκονται εξωτερικές δυνάμεις επιδεινώνοντας την αστάθεια της περιοχής.
Η ανασφάλεια και τα προβλήματα επιβίωσης που προκαλούν οι πολιτικές και θρησκευτικές έριδες, ο πόλεμος και η ανθρωπιστική κρίση υπερβαίνουν ωστόσο τα όρια μιας περιφερειακής κρίσης μέσω του μεταναστευτικού κύματος και των βίαιων γεωπολιτικών ανακατατάξεων στην περιοχή.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη σειρά της, δεν είναι αρκετά ενωμένη και καλά εξοπλισμένη σε θεσμικό επίπεδο για να αντιμετωπίσει τόσο τις ανθρωπιστικές όσο και τις διαστάσεις της ασφάλειας αυτών των περιφερειακών μετασχηματισμών και συγκρούσεων.
Οι ευρωμεσογειακές σχέσεις πάσχουν από υπερβολικά περίπλοκες οργανωτικές δομές και αδύναμες επιδόσεις.
Οι πολιτικές αντιδράσεις στην αραβική κρίση αντικατοπτρίζουν μάλλον διμερείς προσεγγίσεις της ΕΕ με μεμονωμένες χώρες παρά μια συνεκτική προσέγγιση στην περιοχή.

Επιπλέον, η μαζική μετανάστευση προς την Ευρώπη βρίσκει τις κοινωνίες των κρατών-μελών της εξασθενημένες από την οικονομική κρίση και τις περικοπές του κράτους πρόνοιας, τις διευρυμένες ανισότητες και την έλλειψη συμμετοχής μεγάλου μέρους της κοινωνίας στα οφέλη της όψιμης οικονομικής ανάκαμψης.
Έτσι, με την τρομοκρατία του ISIS, η ξενοφοβία, οι προκαταλήψεις και η ισλαμοφοβία των Ευρωπαίων αυξάνουν, ενισχύοντας εθνικο-λαϊκιστικές φυγόκεντρες τάσεις. Στο γνωστό «δίλημμα δημοκρατίας-σταθερότητας», συχνά οι ευρωπαϊκοί φορείς επιλέγουν τη σταθερότητα.
Από τα παραπάνω γίνεται πιστεύω αντιληπτό ότι η κοινωνική, πολιτική και οικονομική δυναμική και στις δύο όχθες της Μεσογείου συνδέονται στενά.
Οι εξεγέρσεις σε ορισμένα μέρη του αραβικού κόσμου είχαν και θα συνεχίσουν να έχουν σοβαρές συνέπειες όχι μόνον για την περιοχή ή για τις οικονομικές και πολιτικές της σχέσεις με την Ευρώπη, αλλά και για την ίδια την υπόσταση και τη διαδικασία οικονομικής και πολιτικής ολοκλήρωσης της ΕΕ.
Υπό το πρίσμα αυτό, δύο βασικά διδάγματα πρέπει να εξάγουμε:
1. Μία Ευρώπη-φρούριο δεν είναι λύση.
Η «κρίση των προσφύγων» πρέπει να νοηθεί ως ανθρωπιστική κρίση.
Αποδεικνύει τη μαζική αποτυχία της διεθνούς κοινότητας. Η κρίση είναι εδώ και θα μείνει για πολύ καιρό ακόμη.
Η ΕΕ και τα κράτη μέλη της οφείλουν να εντάξουν τους υφιστάμενους πρόσφυγες στις κοινωνίες τους και να ανακόψουν τη ροή νέων προσφύγων ενισχύοντας την ειρηνευτική διαδικασία και την οικονομική ανάπτυξη στις χώρες προέλευσής των.

Η λύση στη συριακή σύγκρουση είναι το κλειδί για τη σταθεροποίηση της περιοχής.
2. Η ΕΕ πρέπει βραχυπρόθεσμα να παράσχει περισσότερη χρηματοδότηση για τη δημιουργία ενός «ανθρωπιστικού διαδρόμου» στις παραμεθόριες περιοχές.

Σε μακροπρόθεσμη βάση η ΕΕ πρέπει να επενδύσει περισσότερο στον ενεργειακό μετασχηματισμό και την εμπορική αξιοποίηση του αραβικού κόσμου, τόσο για την πληρέστερη ενεργειακή τροφοδοσία της ίδιας σε συνδυασμό με την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, όσο και για την αποτελεσματικότερη σύνδεσή της με το νέο παγκόσμιο οικονομικό κέντρο στην Κίνα και τη ΝΑ Ασία.
Η ανάπτυξη νέων αγωγών φυσικού αερίου από τη Μέση Ανατολή θα διευρύνει τις πηγές και επιλογές προμηθειών της ΕΕ, ενώ η συμμετοχή στα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια της Σαουδικής Αραβίας για στροφή στην ηλιακή ενέργεια και την κατασκευή μιας γιγαντιαίας πόλης του μέλλοντος ΝEOM, (με μέγεθος πολλαπλάσιο της Ν. Υόρκης και μηδενική κατανάλωση υδρογονανθράκων) κόστους 500 δις δολ θα συμβάλλει στον πλήρη οικονομικό μετασχηματισμό και ανάπτυξη της περιοχής.

Στη διαφοροποίηση της Αραβικής και Ευρωπαϊκής οικονομίας και στην οικοδόμηση συνεκτικών αναμεταξύ τους δεσμών συνεργασίας, συμβάλλει με τον δικό της τρόπο και η Ελλάδα. Γιατί αν και μικρή σε μέγεθος, κατέχει νευραλγική θέση-γέφυρας μεταξύ Ευρώπης και Μ. Ανατολής, τόσο γεωγραφικά και πολιτισμικά, όσο και οικονομικά.
Η Ελλάδα είναι μέλος της Ευρωζώνης, ενώ έχει μια μακροχρόνια παραδοσιακή σχέση φιλίας με τον αραβικό κόσμο. Επιπλέον, η Ελλάδα, μετά από έξι χρόνια οικονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, βρίσκεται τώρα στην πρώτη γραμμή των θετικών αλλαγών και το 2017 αποτελεί το πρώτο έτος πραγματικής οικονομικής ανάκαμψης.

Βασίζεται στις εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών και τις επενδύσεις, με τις εξαγωγές να αυξάνουν ετησίως 15% στο α’ οκτάμηνο, τις ιδιωτικές επενδύσεις επίσης 15% στο α’ εξάμηνο και τις ξένες άμεσες επενδύσεις 161% στο α’ επτάμηνο του 2017.
Το δε 2018 προβλέπεται να βγει από την στενή επιτροπεία της ΕΕ.

Η κυβέρνηση λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μετατρέψει την κρίση σε μια νέα ευκαιρία ανάπτυξης ενός νέου παραγωγικού υποδείγματος βασισμένου στην καινοτομία, την εξωστρέφεια, τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, την κοινωνική συνοχή και κυρίως τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και δυναμικούς παραγωγικούς κλάδους.

Ακόμη και κατά τη διάρκεια δύσκολων οικονομικών περιόδων για την Ευρώπη, η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει σημείο εισόδου για τις εταιρείες των Αραβικών χωρών στη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη.
Η Ελλάδα, από την στρατηγική της θέση, μπορεί να προσφέρει στις εταιρείες της Σαουδικής Αραβίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Κουβέιτ, του Κατάρ, της Αιγύπτου και του Ιράν, την τεχνογνωσία της στην επιχειρηματική δραστηριότητα και το πολύ έμπειρο, μορφωμένο και πολύγλωσσο ανθρώπινο δυναμικό της.
Εκτός από το να είναι σημείο εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ελλάδα παραμένει η ηγετική οικονομία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ήδη εδραιώσει ισχυρή παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Επιπλέον, οι Έλληνες επιχειρηματίες στηρίζονται στην παρουσία τους στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.
Ως εκ τούτου, η Ελλάδα θα είναι ο ιδανικός προορισμός για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στήριξης σε 3 ηπείρους: Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική.

Η Ελλάδα προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επενδυτικών ευκαιριών σε πολλούς τομείς της οικονομίας στους Άραβες επενδυτές όπως:

Στη γεωργία:
Η αγροβιομηχανία θεωρείται ως ένας προνομιούχος τομέας στην Ελλάδα, προσφέροντας πολλά οφέλη στους επιχειρηματίες, με σημαντικές δυνατότητες για νέα επενδυτικά έργα, ειδικά στους τομείς της κτηνοτροφίας, των νέων γεωργικών εκμεταλλεύσεων και των βιολογικών καλλιεργειών.
Στα τρόφιμα και στα ποτά:

Ο τομέας προσφέρει στους επενδυτές μια πληθώρα ελκυστικών ευκαιριών. Χαρακτηρίζεται από ένα προνομιούχο περιβάλλον με χαμηλό λειτουργικό κόστος και άφθονες πρώτες ύλες υψηλής ποιότητας.

Επιπλέον, οι ελληνικές εταιρείες έχουν ήδη δημιουργήσει ένα μακρόπνοο δίκτυο παραγωγής και πωλήσεων που προσφέρει πρόσβαση στις αναδυόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Στην ενέργεια και στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας:
Η απελευθερωμένη αγορά ενέργειας στην Ελλάδα προσφέρει τη δυνατότητα στις εταιρείες των πλούσιων αραβικών χωρών να συμμετέχουν στη μεταφορά και διανομή φυσικού αερίου.

Όσον αφορά τα ορυκτά καύσιμα, η Ελλάδα θα δαπανήσει 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ για νέους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής «καθαρού άνθρακα» (λιγνίτη), ενώ 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν σε εγκαταστάσεις φυσικού αερίου.

Υπάρχουν επίσης σχέδια για μεγάλα έργα υποδομής στον κλάδο της ηλεκτρικής ενέργειας, του φυσικού αερίου και του πετρελαίου που αναμένεται να ενισχύσουν τη θέση της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Επιπλέον, σημαντικά έργα από τις μεγάλες και μεσαίες ελληνικές εταιρείες που βρίσκονται στο στάδιο της αναζήτησης αναζητούν πλέον μετοχικούς ή επενδυτικούς εταίρους.

Στον τουρισμό και στην Αγορά Ακινήτων:
Ο τουρισμός αποτελεί κεντρικό πυλώνα και "πρωταθλητή εξαγωγών" της ελληνικής οικονομίας. Η Ελλάδα διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά (κλίμα, φύση, ιστορία, πολιτισμό, γαστρονομία κλπ) που προσφέρουν ένα παγκοσμίως ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν.
Τα τελευταία χρόνια και προκειμένου να προωθήσει την αγορά ακινήτων της, η Ελλάδα έχει εγκαινιάσει πρόγραμμα άδειας διαμονής για πολίτες τρίτων χωρών που κατέχουν ακίνητα στη χώρα, η ελάχιστη αξία των οποίων είναι € 250.000. Η άδεια είναι μόνιμη και μπορεί να ανανεώνεται κάθε πέντε (5) χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι ο ενδιαφερόμενος διατηρεί την κυριότητα του ακινήτου.

Από το έτος 2013, που θεσπίστηκε το νομοθετικό πλαίσιο για τη χορήγηση αδειών διαμονής (Golden VISA) με αγορά ακινήτου σε πολίτες τρίτων χωρών, εκδόθηκαν για το συγκεκριμένο λόγο σε επενδυτές από τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική 145 άδειες παραμονής.

Η ελληνική αγορά ακίνητων, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με τουριστικές υπηρεσίες, προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες για ξένους επενδυτές προσφέροντας το πιο ανταγωνιστικό επίπεδο τιμών στην ΕΕ.
Ως ένας από τους πιο ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, η Ελλάδα συνεχίζει να αναπτύσσει και να ενισχύει την τουριστική της υποδομή. Άραβες επενδυτές θα βρουν εξαιρετικές ευκαιρίες σε λιμάνια και αναβαθμίσεις μαρίνας, ολοκληρωμένα θέρετρα και οικιστικές κοινότητες.

Στα Logistics:
Όντας, η Ελλάδα, στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων (Ευρώπη, Ασία, Αφρική), είναι ένας στρατηγικός κόμβος για την ανάπτυξη των μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, ο τομέας Logistics στην Ελλάδα αντιπροσωπεύει σχεδόν το 10% του ΑΕΠ της, υποστηρίζει έντονα την οικονομική δραστηριότητα μέσα και έξω από τη χώρα και προωθεί τις εξαγωγές της.

Δεδομένου ότι οι θαλάσσιες μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 80% του παγκόσμιου όγκου συναλλαγών, η γεωγραφική θέση της Ελλάδας ως πύλης μεταξύ Ανατολής και Δύσης καθιστά εξαιρετικά ελκυστική την πραγματοποίηση επενδύσεων στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας και των μεταφορών, ώστε να ωφεληθούν από τις αυξανόμενες εμπορικές ροές Ασίας-Ευρώπης.

Οι ιδιωτικοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα παρέχουν επίσης αξιοσημείωτες ευκαιρίες για επενδύσεις.

Όσον αφορά τις διμερείς σχέσεις της Ελλάδας με τις πλούσιες αραβικές χώρες του Κόλπου παρατηρούμε ότι:
Η Σαουδική Αραβία υπήρξε για πολύ καιρό μία από τις κορυφαίες αγορές ελληνικών προϊόντων στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και τα προϊόντα διατροφής ήταν πάντα μια από τις κορυφαίες εξαγωγές της Ελλάδας προς το Βασίλειο.
Οι ροές ξένων άμεσων επενδύσεων (ΑΞΕ) από τη Σαουδική Αραβία στην Ελλάδα είναι πολύ περιορισμένες. Λαμβάνοντας υπόψη τη διαθεσιμότητα κεφαλαίου στη Σ. Αραβία λόγω των πετρελαϊκών εξαγωγών, καθώς και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας σε τομείς όπως ο τουρισμός, τα τρόφιμα, τα ποτά και η εφοδιαστική αλυσίδα, μπορούν να προσελκυστούν υψηλότερα ποσά επενδύσεων.
Η ελληνική επενδυτική δραστηριότητα στη Σαουδική Αραβία είναι επίσης πολύ χαμηλή λόγω της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκονται στη Σαουδική Αραβία εδώ και πολλά χρόνια και εκτελούν μεγάλα, πολύπλοκα έργα έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη των τοπικών κυβερνήσεων.
Οι προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσης των υφιστάμενων εμπορικών, επενδυτικών και γενικών οικονομικών δεσμών μεταξύ των δύο χωρών είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, καθώς οι ελληνικές και σαουδαραβικές κυβερνήσεις εργάζονται από κοινού σε μια σειρά πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της επιχειρηματικής συνεργασίας.

Ο Οργανισμός Enterprise Greece έχει συμμετάσχει και υποστηρίξει τα τελευταία πέντε χρόνια αρκετές δράσεις και ενέργειες με στόχο την ενίσχυση των επενδυτικών και ευρύτερα επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδας και των τριών χωρών του Κόλπου ΗΑΕ, Κατάρ, Κουβέιτ.

Ειδικότερα, από το 2009 μέχρι σήμερα, το τμήμα υποδοχής αιτημάτων έλαβε και διαχειρίστηκε περί τα 110 αιτήματα από επιχειρήσεις των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, κυρίως στους κλάδους του τουρισμού και της ενέργειας.

Επίσης έχουν υλοποιηθεί συστηματικές ενέργειες matchmaking επενδυτών που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα με ελληνικές επιχειρήσεις που αναζητούν επενδυτές.

Τα τελευταία 3 χρόνια προετοιμάστηκαν (custommade) παρουσιάσεις ή κατάλογοι ενδεικτικών έργων για προώθηση σε επενδυτές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στους εξής κλάδους ενδιαφέροντος: τουρισμός και realestate, τρόφιμα και ποτά, ενέργεια.

Έντονη δραστηριότητα αναπτύσσουν στα Η.Α.Ε. άνω των 250 εταιρειών ελληνικών συμφερόντων.
Στον κατασκευαστικό τομέα, υφίσταται έντονος ανταγωνισμός, καθώς οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές και τεχνικές εταιρείες διεθνώς, μέσω θυγατρικών τους στα ΗΑΕ διεκδικούν ανάληψη έργων, όχι μόνο στη χώρα αυτή, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.
Πλεονεκτήματα για συνεργασίες/κοινοπραξίες, αποτελούν για τις ελληνικές εταιρείες η τεχνογνωσία, καθώς και το άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουν.
Σημαντικό είναι επίσης το επενδυτικό ενδιαφέρον του Κατάρ τα τελευταία χρόνια για ελληνικούς τομείς όπως είναι η αγορά ιδιωτικών νησιών, η εξαγορά ξενοδοχείων και εμπορικών κέντρων ή οι συμμετοχές στο μετοχικό κεφάλαιο ελληνικών επιχειρήσεων.
Τον Ιούνιο του 2007 το EnterpriseGreeceυπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το QatarInvestmentAuthority.

Οι προοπτικές ενδυνάμωσης των επιχειρηματικών σχέσεων των δυο χωρών έχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης αν λάβουμε υπόψη την ιδιαίτερα δραστήρια παρουσία του Κατάρ σε γειτονικές χώρες, π.χ. Τουρκία ή σε άλλες ευρωπαϊκές π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι κλάδοι αιχμής σε αυτή την προσπάθεια είναι οι: Τουρισμός και ακίνητα, Ενέργεια, Τρόφιμα και ποτά και Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Κουβέιτ, Αίγυπτος και Ιράν είναι χώρες με τις οποίες μπορούμε να αναπτύξουμε περαιτέρω τις εμπορικές και τουριστικές μας συναλλαγές στο μέλλον καθώς βρίσκονται σήμερα σε χαμηλά επίπεδα.

Κλείνοντας θέλω να τονίσω πως αν το αναπτυξιακό μέλλον της ΕΕ και της Ελλάδος εξαρτάται από την ανάπτυξη των Ευρασιατικών εμπορικών διασυνδέσεων και την ολοκλήρωση του νέου δρόμου του μεταξιού (One Belt and One Road Initiative) ή και των Ευρωαφρικανικών σχέσεων (βλ G20 CompactwithAfrica), τότε το μέλλον αυτό περνά μέσα από τον Αραβικό κόσμο και την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων στις μεταξύ μας σχέσεις.
Η Ελλάδα έχει υλοποιήσει σοβαρά ανοίγματα προς την Ασία και τη Μ. Ανατολή.
Τώρα είναι η σειρά της υπόλοιπης Ευρώπης όπως και των ηγετικών χωρών του Αραβικού κόσμου να αναλάβουν δράση.

Σας ευχαριστώ

Σχόλιο Αν. Υπουργού Οικονομίας για δημοσίευμα του capital.gr

Προς απάντηση όσων ανακριβών αναφέρονται σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας capital.gr για τη δράση ICT4GROWTH, επισημαίνουμε τα εξής:

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, βαφτίζεται «μπόνους» η νόμιμη και εντός των επιτρεπόμενων ορίων αμοιβή των αξιολογητών και των μελών των γνωμοδοτικών επιτροπών προκειμένου να ολοκληρωθεί η δράση ICT4GROWTH και να εξοφληθούν ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου.

Από τη μία η κυβέρνηση κατηγορείται ως μπαταχτσής που δεν πληρώνει τα ληξιπρόθεσμα κι από την άλλη, όταν ψηφίζονται ρυθμίσεις που επιλύουν εκκρεμότητες χρόνων και δίνουν οξυγόνο σε δεκάδες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, κατασκευάζονται υποθέσεις για μπόνους και προκλητικές αμοιβές. Έχει και η αντιπολιτευτική εμμονή τα όριά της…

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για την δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»

Αναρτήθηκε σήμερα στο πρόγραμμα Διαύγεια, η πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων στη Δράση «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)», ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Επισυνάπτεται ενημερωτικό υλικό.

Τουρισμός.

Τουρισμός Infographic.

Τουρισμός banner.

 

Συνάντηση Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με τον Αμερικανό Πρέσβη- Σύσταση ελληνοαμερικανικής Επιτροπής Επενδύσεων

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου συναντήθηκε σήμερα με τον Πρέσβη των ΗΠΑ κ. Geoffrey R. Pyatt.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αναγνωρίστηκε η θετική επίδραση στις εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών της επίσκεψης του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο.

Συμφωνήθηκε η σύσταση ελληνοαμερικανικής Επιτροπής Επενδύσεων μεταξύ του Υπουργείου Οικονομίας και της Αμερικανικής Πρεσβείας, ως συνέχεια της συμφωνίας για τη σύσταση επιτροπής μεταξύ του ελληνικού Υπουργείου Οικονομίας και του αμερικανικού Υπουργείου Εμπορίου. Στην ελληνοαμερικανική Επιτροπή Επενδύσεων θα εξετάζονται περιπτώσεις επιχειρηματικού ενδιαφέροντος από τις δύο πλευρές με στόχο την ενθάρρυνση και τη σύσφιξη των συνεργασιών ελληνικών και αμερικανικών επιχειρήσεων. Επίσης, συμφωνήθηκε η επιτροπή αυτή να συνεδριάζει δύο φορές το μήνα.

Στο πλαίσιο της ελληνοαμερικανικής Επιτροπής Επενδύσεων θα προετοιμαστεί το επόμενο ταξίδι του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης στις ΗΠΑ τον ερχόμενο Δεκέμβριο, στο οποίο θα τον συνοδεύει ο Αμερικανός Πρέσβης. 

Από το Γραφείο Τύπου

Χρηματοδότηση νέων υποδομών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τη χρηματοδότηση ειδικού προγράμματος στον Έβρο, ύψους 26,3 εκατ. ευρώ, για την οριστική αντιμετώπιση των προβλημάτων από τα έκτακτα καιρικά φαινόμενα που πλήττουν την ευρύτερη περιοχή και το νησί της Σαμοθράκης, ενέκρινε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης.

Το ειδικό πρόγραμμα για την αντιπλημμυρική προστασία, τη δημιουργία και συντήρηση υποδομών όπως του οδικού και του αρδευτικού δικτύου, θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και θα υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας δήλωσε:

«Αναγνωρίζοντας τις ειδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ακριτική Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναλαμβάνουμε στοχευμένες πρωτοβουλίες και κατευθύνουμε επιπλέον πόρους για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών. Με το νέο αυτό πρόγραμμα ερχόμαστε – σε συνεργασία με την Περιφέρεια – να υλοποιήσουμε κρίσιμα έργα σε τομείς όπως η αντιπλημμυρική προστασία το αρδευτικό και το οδικό δίκτυο, που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και θωρακίζουν την τοπική οικονομία. Πρόκειται για υποδομές που θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί εδώ και δεκαετίες. Η στήριξη των τοπικών κοινωνιών αποτελεί κεντρική προτεραιότητα της κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομίας».

Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομίας αύξησε κατά 47 εκατ. ευρώ τους πόρους για την Περιφέρεια ΑΜΘ από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ το 2017, στα 167 εκατ. ευρώ, από 120 εκατ. που προβλέπονταν αρχικά.

Από το Γραφείο Τύπου

Άρθρο Δημήτρη Παπαδημητρίου στην Εφημερίδα των Συντακτών με τίτλο: Νέες βάσεις για την Ευρώπη του μέλλοντος

Νέες βάσεις για την Ευρώπη του μέλλοντος

Του Δημήτρη Παπαδημητρίου

Το 2018 έχει όλες τις προϋποθέσεις να αποδειχθεί ένα έτος καμπής για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ελλάδα, απ‘ όπου ξεκίνησε η ευρωπαϊκή κρίση των τελευταίων ετών, βγαίνει από τα σφιχτά προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής και το γεγονός αυτό σε ουσιαστικό και συμβολικό επίπεδο μπορεί να σηματοδοτήσει μια συνολική αλλαγή πλεύσης. Κατά την αρχή της ευρωπαϊκής κρίσης δεν υπήρξαν οι σωστές ερμηνείες από ένα σημαντικό κομμάτι της ευρωπαϊκής ελίτ. Τα αποτελέσματα ορισμένων αποφάσεων σε κεντρικό επίπεδο, οι οποίες δεν είχαν δημοκρατική νομιμοποίηση πάντοτε και δεν ταίριαζαν με τις ευρωπαϊκές αξίες, ήταν η βαθιά 7ετής οικονομική ύφεση, η άνοδος της ακροδεξιάς και το BREXIT. Κανείς δεν πρέπει να αμφιβάλλει για το ότι μια διαφορετική προσέγγιση στην αρχή της κρίσης, δεν θα επέφερε τις συγκεκριμένες πληγές στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα, αλλά και σε κάποια πολιτικά εθνικά συστήματα που έζησαν την εφιαλτική απειλή του ρατσισμού και της ξενοφοβίας.

Το ερχόμενο έτος οφείλουμε στους εαυτούς μας μια αληθινή επανεκκίνηση στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός ομοσπονδιακού συστήματος, βασισμένου πρώτα απ’ όλα στο αρχαίο ιδεώδες της Δημοκρατίας, αλλά και στα πολιτικά ζητούμενα της Γαλλικής Επανάστασης, της Ελευθερίας, της Ισότητας και της Αδελφοσύνης. Ένα τέτοιο σύστημα θα ενδυνάμωνε την παρουσία όλων των κρατών μελών της ευρωζώνης στο διεθνές σύστημα. Σε αυτό το πλαίσιο η παραχώρηση τμημάτων της εθνικής κυριαρχίας, δεν θα αναζωπύρωνε τάσεις απομονωτισμού, αλλά αντίθετα θα ενίσχυε τις ροπές συμπόρευσης.

Πρακτικά, για να αφήσουμε πίσω μας οριστικά την οικονομική κρίση που διαπέρασε την πολιτική ζωή της ευρωπαϊκής οικογένειας και την απείλησε με διάλυση, θα πρέπει γρήγορα να προχωρήσουμε σε μια οικονομική ένωση που θα αποτελέσει τον προθάλαμο της πολιτικής ένωσης. Μια πολιτική και οικονομική ένωση χωρίς κοινούς υπουργούς Οικονομικών, Εξωτερικών, Ασφάλειας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Ευρωζώνης δεν μπορεί να νοηθεί.

Για να μιλήσουμε συγκεκριμένα για οικονομικά ζητήματα θα σημειώσω πως αν μας αρέσει η ιδέα ενός ομοσπονδιακού συστήματος για τη ζώνη του ευρώ, δεν μπορούμε να μη συζητήσουμε την σημασία να περιοριστούν με θάρρος και αποφασιστικότητα οι μεγάλες διαφορές στα φορολογικά συστήματα των κρατών μελών της ζώνης του ευρώ. Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι δεν πρέπει να επιτρέψουμε να υπάρχουν κράτη που την ίδια στιγμή που εφαρμόζουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις και έχουν με κοινωνικό κόστος περιορίσει τα ελλείμματα, την ίδια ώρα τα ίδια κράτη να έχουν υψηλούς φορολογικούς συντελεστές και περιορισμένη πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις. Επιπλέον ένα κράτος – μέλος της ΕΕ θα πρέπει να μπορεί να στηρίζεται από ένα ενιαίο ευρωπαϊκό υπουργείο Οικονομικών το οποίο βεβαίως θα λογοδοτεί στους ευρωπαίους πολίτες, και όχι να εξαρτάται από τους εθνικούς οικονομικούς ανταγωνισμούς, όπως έχει γίνει στο παρελθόν. Επίσης θα πρέπει να δούμε ξανά τα περιθώρια που υπάρχουν για την ασφάλιση των καταθέσεων σε ευρώ σε όλες τις τράπεζες της ζώνης του ευρώ, ως ένα μέσω αντιμετώπισης μιας επικίνδυνης αύξησης του κόστους δανεισμού για μια χώρα στο μέλλον, που έτσι θα απειλούσε ξανά το ευρωπαϊκό οικοδόμημα.   

Ακόμα με αφορμή τις συζητήσεις που διεξάγονται ήδη αναφορικά με τις ξένες επενδύσεις από τρίτες χώρες θα πρέπει να υπογραμμίσουμε πως είναι ανάγκη να ακολουθηθεί μια πολιτική ώστε οι χώρες με πλεονάσματα διεθνούς εμπορίου να τα ανακυκλώνουν σε μορφή επενδύσεων προκειμένου η ανάπτυξη σε χώρες που τη χρειάζονται να γίνεται εφικτή.  

Όσο και να ακούγεται παράδοξο παράλληλα με την ευρωπαϊκή πολιτική και οικονομική ενοποίηση θα πρέπει να δοθεί περισσότερος χώρος για πρωτοβουλίες άσκησης δημοσιονομικής πολιτικής στις εθνικές κυβερνήσεις.

Ο συνολικός σχεδιασμός από το κέντρο δεν θα πρέπει να αμφισβητήσει την ευελιξία για άμεσες παρεμβάσεις και μακροχρόνιους σχεδιασμούς, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της κάθε χώρας. Μια απρόσωπη κεντρική διακυβέρνηση μακροχρόνια δεν θα μπορέσει σε καμία περίπτωση να εμπνεύσει και να κερδίσει το στοίχημα της ευρωπαϊκής κυριαρχίας. Έτσι στο νέο πλαίσιο που θα χτίσουμε θα πρέπει να συζητήσουμε σε ποιες περιπτώσεις θα μπορούν να υπάρχουν εξαιρέσεις και ευελιξία. Ο κοινός προϋπολογισμός που είναι απαραίτητος, δεν θα πρέπει να παραβλέπει τις ειδικές ανάγκες κάθε κράτους – μέλους, στις περιπτώσεις, για παράδειγμα, που μια χώρα χρειάζεται αναπτυξιακή ώθηση περισσότερο από άλλες. 

Η Ελλάδα είναι ένα καλό παράδειγμα με πολλές ιδιαιτερότητες σε ζητήματα οικονομίας, ασφάλειας και προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς. Είναι μια χώρα που, πέραν αυτών, αντιμετώπισε πρόσφατα την προσφυγική κρίση και το ευρωπαϊκό κέντρο εμφανίστηκε ανέτοιμο να συνδράμει με ταχείς ρυθμούς. Είναι η χώρα που δυστυχώς ξεκίνησε η οικονομική κρίση. Ήδη ακουγόμαστε δυνατά σε αυτόν τον διάλογο που ξεκινάει για το μέλλον της Ευρώπης, όπως φάνηκε από την κοινή παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του Γάλλου Προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν στην Πνύκα τον περασμένο Σεπτέμβριο. Είναι η ώρα να διαδραματίσουμε ως Έλληνες και ως Ευρωπαίοι τον ρόλο που οι νέες προκλήσεις απαιτούν και να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος και τον χαμένο χρόνο, που στερηθήκαμε. 

Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου πλαισίου με τίτλο «Νόμος Πλαίσιο για την Εποπτεία των Οικονομικών Δραστηριοτήτων και την Εποπτεία αγοράς προϊόντων»

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης έθεσε σήμερα Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017,  σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου πλαισίου με τίτλο «Νόμος Πλαίσιο για την Εποπτεία των Οικονομικών Δραστηριοτήτων και την Εποπτεία αγοράς προϊόντων».

Κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 10/11/2017, ημέρα Παρασκευή και ώρα 15.00.

Για αναλυτική ενημέρωση και περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε όπως επισκεφτείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο:

http://www.opengov.gr/ypoian/?p=8426

Ολοκληρώθηκε με την υπογραφή τεσσάρων συμφωνιών συνεργασίας η δεύτερη συνάντηση για την προώθηση του τριετούς Action Plan Ελλάδας – Κίνας.

Επικεφαλής της ομάδας εργασίας εκ μέρους των δύο πλευρών είναι αντίστοιχα ο Υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Στέργιος Πιτσιόρλας και ο Αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Κίνας (NDRC), κ. Ning Jizhe.

Στο πλαίσιο των συνομιλιών, συζητήθηκαν οι πρωτοβουλίες για την προώθηση της συνεργασίας των δύο πλευρών για επενδύσεις στους στρατηγικούς τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών. Συγκεκριμενοποιήθηκαν σε σημαντικό βαθμό έργα κοινού ενδιαφέροντος και προγραμματίστηκε η επόμενη συνάντηση της ομάδας εργασίας στο Πεκίνο, όπου και θα ολοκληρωθεί το πλάνο των έργων που πρόκειται να υλοποιηθούν.

Συνάντηση με τον Αντιπρόεδρο της NDRC είχε και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ. Γιάννης Δραγασάκης.

«Η αναπτυξιακή στρατηγική της Ελλάδας συναντά τη στρατηγική One Belt One Road της Κίνας, που αφορά στην επαφή της Κίνας με όλη την Ευρώπη. Ο ρόλος της Ελλάδας μπορεί να είναι πολύ σημαντικός, όχι μόνο λόγω γεωγραφικής θέσης. Μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση αμοιβαία επωφελών σχέσεων ανάμεσα στην Ευρώπη και την Κίνα με κανόνες και τρόπους που θα είναι αποδεκτοί κι από τις δύο πλευρές. Τα πρώτα απτά αποτελέσματα τα έχουμε σήμερα με την υπογραφή συμφωνιών και μνημονίων συνεργασίας» δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας.

Με την ολοκλήρωση των εργασιών, υπεγράφησαν τέσσερις συμφωνίες συνεργασίας ανάμεσα σε ελληνικές και κινεζικές εταιρείες.

1. Συμφωνία Ανάπτυξης μεταξύ της μεταξύ της SHENHUA GROUP CORPORATION LIMITED και του ΟΜΙΛΟΥ ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ

2. Τριμερές Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της SHENHUA, της ΔΕΗ και του ΟΜΙΛΟΥ ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ

3. Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της CHINADEVELOPMENTBANK και του ΑΔΜΗΕ

4. Μνημόνιο Στρατηγικής Συνεργασίας μεταξύ της CHINADEVELOPMENTBANK, του ΟΜΙΛΟΥ ΜYΤΙΛHΝΑΙΟΣ και της China Nonferrous Metal Industry’s Foreign Engineering and Construction Co., Ltd (NFC)

Η συνάντηση υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του EnterpriseGreece.

Από το Γραφείο Τύπου

Η αλήθεια για τα κονδύλια για το προσφυγικό

Σχετικά με πρόσφατες δηλώσεις Ευρωπαίων αξιωματούχων και δημοσιεύματα για την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων χρηματοδότησης του προσφυγικού, οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής:

Το Υπουργείο Οικονομίας ανέλαβε την διαχείριση των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων για το προσφυγικό (Ταμεία AMIF και ISF) τον Απρίλιο του 2016. Ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός τους βρισκόταν στα 454 εκ. ευρώ για την περίοδο μέχρι το 2020. Σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ύστερα από δύο διαδοχικές τροποποιήσεις των προγραμμάτων καταφέραμε να αυξήσουμε το ποσό αυτό στα 540 εκ. ευρώ.

Όχι μόνο δεν χάθηκαν πόροι δηλαδή, όπως παραπλανητικά υποστηρίζεται, αλλά πετύχαμε σημαντική αύξηση των κονδυλίων που αναλογούν στη χώρα μας.

Μετά από τις συστηματικές προσπάθειες του Υπουργείου μας για τη θέσπιση και λειτουργία όλων των αναγκαίων διαδικασιών διαχείρισης και ελέγχου, η απορρόφηση των πόρων αυτών από την Ελλάδα προσεγγίζει σήμερα το 30% (147 εκ. ευρώ). Πρόκειται για ποσοστό – ρεκόρ σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς ο ευρωπαϊκός μέσος όρος των άλλων Κρατών – Μελών βρίσκεται στο 10%.

Από τα συνολικά 147 εκ. ευρώ που η Ελλάδα έχει πιστοποιήσει στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Επιτροπή έχει πληρώσει στη χώρα περίπου 97 εκ. ευρώ. (Επισυνάπτεται πίνακας με την απορρόφηση ανά δικαιούχο). Τα υπόλοιπα 50 εκ. € έχουν προς το παρόν καλυφθεί από εθνικούς πόρους (Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων). Αναμένουμε το αμέσως προσεχές την αποπληρωμή των ποσών αυτών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι επιπλέον πόροι ύψους 562 εκ. ευρώ, που είναι διαθέσιμοι για το προσφυγικό – μεταναστευτικό ζήτημα (εκτός δηλαδή των ανωτέρω 540 εκ. €) δίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή απευθείας σε ΜΚΟ η άλλους Διεθνείς Οργανισμούς και δεν ανήκουν στη δικαιοδοσία της ελληνικής κυβέρνησης.

Σε ό,τι αφορά στα Κ.Υ.Τ. (hotspots), το Υπουργείο Οικονομίας έχει εκδώσει προσκλήσεις προς το ΥΠΕΘΑ, ως μοναδικό φορέα που διαθέτει την αναγκαία επιχειρησιακή και διαχειριστική επάρκεια, για την παροχή υπηρεσιών και υποδομών στα ΚΥΤ ύψους 83 εκ. Η υλοποίηση των έργων που χρηματοδοτούνται μέσω των παραπάνω προσκλήσεων έχει ξεκινήσει και προχωράει κανονικά.

Πέρα από τις ανάγκες των φιλοξενουμένων προσφύγων και μεταναστών στα hotspots, το Υπουργείο Οικονομίας χρηματοδοτεί επιπλέον και τις υποδομές στους Δήμους που τους υποδέχονται. Χαρακτηριστικά αναφέρονται τα έργα διασύνδεσης του Θεραπευτηρίου Λέρου με τις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού του νησιού, η διασύνδεση του hotspot της Κω με τις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού του νησιού, η αντικατάσταση της διασύνδεσης της Μόριας με τις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού. Επίσης, χρηματοδοτούνται τα δημοτικά τέλη που προκύπτουν από τους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας και υπηρεσιών καθαριότητας.

Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομίας έχει σχεδιάσει και υλοποιεί ένα πλήθος από αντισταθμιστικά μέτρα για τη στήριξη των νησιών που υποδέχονται προσφυγικές ροές, αλλά και για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που θέτει η νησιωτικότητα. Δημιουργήσαμε, αξιοποιώντας αμιγώς εθνικούς πόρους ύψους 50 εκ. ευρώ, τα Ειδικά Αναπτυξιακά Προγράμματα Βορείου και Νοτίου Αιγαίου τα οποία θα στηρίξουν τις τοπικές οικονομίες και θα χρηματοδοτήσουν σημαντικά έργα υποδομών που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών. Τα προγράμματα αυτά έχουν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούνται και οι υπηρεσίες του Υπουργείου μας βρίσκονται στη διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων που έστειλαν οι τοπικοί φορείς.

Πέραν αυτών, στηρίζουμε τα νησιά με πρόσθετους πόρους από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, τους οποίους αυξήσαμε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Για το 2017 η χρηματοδότηση από το εθνικό ΠΔΕ, μετά από διαδοχικές αυξήσεις τα τελευταία 3 χρόνια, φτάνει στο ποσό των 13,2 εκ. ευρώ για την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και των 20 εκ. ευρώ για το Νότιο Αιγαίο, από 2,94 εκ. € και 7 εκ. €, αντιστοίχως, το 2014 . Ποσά που αναμένεται να αυξηθούν ακόμα περισσότερο μέχρι το τέλος του χρόνου. Από τα κονδύλια αυτά υλοποιούνται κρίσιμες υποδομές για τις τοπικές κοινωνίες, όπως το λιμάνι Σίγρι της Λέσβου.

Τέλος, το Υπουργείο Οικονομίας κινήθηκε άμεσα για την αντιμετώπιση των αναγκών και την αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσαν οι πρόσφατοι σεισμοί στη Λέσβο και την Κω. Διαθέσαμε έκτακτη ενίσχυση 43 εκ. ευρώ από εθνικούς πόρους στο νησί της Λέσβου προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι επείγουσες ανάγκες στέγασης και 8,4 εκ. ευρώ για τις εργασίες αποκατάστασης των ζημιών στον λιμένα της Κω. Προχωρήσαμε επίσης, σύμφωνα με τους προβλεπόμενους κανονισμούς και χρονοδιαγράμματα, στην υποβολή προς το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης αιτημάτων χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση των καταστροφών αυτών.

                                                                ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Η συμμετοχή των Υπουργείων στην απορρόφηση έχει ως εξής:

Δικαιούχοι Υπ. Οικονομίας Δικαιούχοι Υπουργείου Εσωτερικών Δικαιούχοι Υπ. Μεταν. Πολιτικής
Υπ. Εθνικής Άμυνας: 41% Ελληνική Αστυνομία: 20% Υπηρεσία Ασύλου: 9,5%
Υπ. Ναυτιλίας: 14% Άλλοι δικαιούχοι: 12%  
Υπ. Παιδείας: 2,5%    
Άλλοι δικαιούχοι: 1%    

Από το Γραφείο Τύπου

Τρία νέα έργα 108 εκατ. ευρώ για το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο

Τη χρηματοδότηση τριών νέων έργων για το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού προϋπολογισμού 108 εκατ. ευρώ εξασφάλισε το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης από το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility - CEF).

Από το 2015, το Υπουργείο Οικονομίας έχει εξασφαλίσει 1 δις ευρώ για την υλοποίηση σημαντικών έργων στους τομείς των Μεταφορών, της Ενέργειας και των Τηλεπικοινωνιών. Πρόκειται για κονδύλια, επιπρόσθετα εκείνων του ΕΣΠΑ, που στηρίζουν την υλοποίηση κρίσιμων έργων υποδομής.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης, δήλωσε:

«Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε κάθε διαθέσιμη χρηματοδοτική πηγή. Συνεργαζόμαστε στενά με τα συναρμόδια υπουργεία και φέρνουμε πρόσθετους πόρους στην ελληνική οικονομία για την υλοποίηση σημαντικών υποδομών. Με τα 108 εκατ. € που εξασφαλίσαμε πρόσφατα θα χρηματοδοτηθούν έργα για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως η κατασκευή της υπόγειας τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια με ταυτόχρονη δημιουργία ζώνης πρασίνου και αναψυχής, που ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, αλλά και η αναβάθμιση της γραμμής Πολύκαστρο – Ειδομένη. Έργα που καθιστούν τις μεταφορές πιο γρήγορες και ασφαλείς».

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα έργα:

  • Κατασκευή της υπόγειας τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 95 εκατ. ευρώ. Φορέας υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ και η ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται για τον Ιούνιο του 2022.
  • Ηλεκτροκίνηση του συνοριακού τμήματος Πολύκαστρο -Ειδομένη, με φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ, συνολικού προϋπολογισμού 9,17 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο 2017 και προβλέπεται να ολοκληρωθούν τον Μάρτιο του 2019.
  • Ανάπτυξη συστημάτων Τηλεματικής κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου Πάτρα -Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη. Φορέας υλοποίησης είναι ο ΟΣΕ και ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 3,53 εκατ. ευρώ. Το έργο ολοκληρώνεται στα τέλη του 2020.
  • Από το Γραφείο Τύπου

Συνάντηση Δημήτρη Παπαδημητρίου με την Πρέσβειρα του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου συναντήθηκε σήμερα με την Πρέσβειρα του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα κα Kate Smith.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκε η διοργάνωση επιχειρηματικού forum στις 8 Δεκεμβρίου με εκπροσώπους funds με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι έχει διαπιστωθεί σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον από Βρετανούς επενδυτές. Συμφωνήθηκε το επιχειρηματικό forum να πραγματοποιηθεί στις 8 Δεκεμβρίου.

Επιπλέον υπήρξε ανταλλαγή απόψεων σε ότι αφορά στις διαπραγματεύσεις μεταξύ ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου εν όψει του Brexit, για θέματα που άπτονται των εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών, καθώς και για θέματα που σχετίζονται με την παραμονή Ελλήνων φοιτητών και εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Από το Γραφείο Τύπου

Συνάντηση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με τον νέο Πρέσβη της Ιαπωνίας στην Ελλάδα

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου συναντήθηκε σήμερα με τον νέο Πρέσβη της Ιαπωνίας στην Ελλάδα κ. Yasuhiro Shimizu.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι δύο πλευρές συζήτησαν για τις διμερείς εμπορικές και οικονομικές σχέσεις και επεσήμαναν ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο για ανάπτυξη και ενίσχυση της καλής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, ειδικότερα στους τομείς του τουρισμού, των μεταφορών και των κατασκευών.

Ειδικότερα, ο κ. Παπαδημητρίου χαιρέτησε την πορεία προς την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Ελευθέρων Συναλλαγών (ΣΕΣ) μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ιαπωνίας. Επίσης, αναφέρθηκε στη συνάντησή του με τον Υπουργό Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας κ. HiroshigeSeko, στο Καζακστάν, τον περασμένο Ιούνιο και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αυξημένη προστασία των ελληνικών προϊόντων ΠΟΠ και ειδικότερα της φέτας, που προβλέπεται στην πολιτική συμφωνία επί της αρχής (ΣΕΣ).

Ο κ. Παπαδημητρίου αναφέρθηκε στη δυνατότητα για μεγαλύτερη διείσδυση των ελληνικών προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας στην Ιαπωνική αγορά και παρουσίασε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τις επενδυτικές ευκαιρίες που προσφέρει η χώρα μας, οι οποίες, όπως τόνισε, αποτελούν κίνητρο για την περαιτέρω βελτίωση και επέκταση των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών.

Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την προοπτική ύπαρξης ιαπωνικών επενδύσεων στη χώρα μας, ιδιαίτερα στους τομείς της ενέργειας, των κατασκευών, των λιμένων και της ναυτιλίας, των μεταφορών, ειδικότερα των υδροπλάνων, αλλά και γενικότερα των logistics.

Τέλος, επεσήμαναν την ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας των δύο χωρών, μέσω του Οργανισμού EnterpriseGreece και των πρεσβειών, όπως και μέσω διοργάνωσης επιχειρηματικών αποστολών προκειμένου να εξεταστούν όλες οι επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζει η χώρα μας.

Από το Γραφείο Τύπου

Δεύτερη συνάντηση της ομάδας εργασίας για την προώθηση του τριετούς Action Plan Ελλάδας – Κίνας

Η δεύτερη συνάντηση της ομάδας εργασίας για την προώθηση του τριετούς Action Plan Ελλάδας – Κίνας, με επικεφαλής τον Αντιπρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Κίνας (NDRC), κ. Jizhe Ningκαι τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Στέργιο Πιτσιόρλα, συντονιστή της Κυβέρνησης στα θέματα Ελλάδας Κίνας θα πραγματοποιηθεί αύριο, Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017, στην Αθήνα.

Στο πλαίσιο της συνάντησης για την προώθηση της συνεργασίας των δύο πλευρών στους τομείς προτεραιότητας, οι οποίοι είναι οι μεταφορές, η ενέργεια και οι τηλεπικοινωνίες, η ομάδα εργασίας θα έχει ακόμη συναντήσεις με κινεζικές και ελληνικές εταιρείες.

Συνομιλίες με τον Αντιπρόεδρο της NDRC θα έχει επίσης ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ. Γιάννης Δραγασάκης.

Από το Γραφείο Τύπου



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn