Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

logo aepp

epixeirimatika parka

Σημεία ομιλίας της Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκας Τ. Κατσέληστα εγκαίνια της 9ης Έκθεσης Επαγγελματικών Τουριστικών Πλοίων

Δευτέρα, 26 Απριλίου 2010

Η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Τ. Κατσέλη, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στα εγκαίνια της 9ης Έκθεσης Επαγγελματικών Τουριστικών Πλοίων, που πραγματοποιήθηκαν σήμερα στο λιμάνι του Πόρου, τόνισε μεταξύ άλλων:

«Ο πλούτος και η ποικιλία των ελληνικών θαλασσών, τα ατελείωτα χιλιόμετρα των ελληνικών ακτών, τα χιλιάδες ελληνικά νησιά, οι προστατευμένες θαλάσσιες περιοχές χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων, το ήπιο κλίμα, τα υψηλά ποσοστά ηλιοφάνειας και το ενδιαφέρον και εναλλασσόμενο τοπίο της, καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων θαλάσσιου τουρισμού.

Το πλεονέκτημα αυτό ενισχύεται τόσο από τη ναυτική παράδοση χιλιετηρίδων, όσο και από τις ευνοϊκές για θαλάσσιους πλόες ειδικές συνθήκες: τα ελληνικά πελάγη θεωρούνται ασφαλή από τη σκοπιά των ναυτικών κινδύνων, οι αποστάσεις μεταξύ των ακτών είναι μικρές, ενώ εξίσου ευνοϊκές είναι και οι συνθήκες, που σχετίζονται με την ένταση των ανέμων και τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος και θάλασσας.

Ο θαλάσσιος τουρισμός ως γνωστόν άρχισε να αναπτύσσεται στην χώρα μας την δεκαετία του ΄60 και εξελίσσεται, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, με γοργούς ρυθμούς.

Η εξίσωση Τουρισμός συν Ναυτιλία ίσον Ανάπτυξη είναι οδηγός των σκέψεων μας, των ενεργειών μας, του προγραμματισμού μας.

Από την πρώτη στιγμή αρχίσαμε την προσπάθεια για την αλλαγή του καταστροφικού για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής νόμου 3790 του 2009 και το πετύχαμε με τον νόμο 3808,  ο οποίος ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο του 2009. Καταργήθηκε, έτσι, ο ειδικός φόρος και η έκτακτη εισφορά για τα επαγγελματικά σκάφη.

Μετά από σειρά συναντήσεων μου με όλους τους αρμόδιους φορείς του θαλάσσιου τουρισμού και την διαπίστωση ότι όλα αυτά τα χρόνια δημιουργήθηκε ένα δαιδαλώδες  πλέγμα Νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων, Υπουργικών Αποφάσεων και κανονιστικών διατάξεων για την λειτουργία των περισσοτέρων δραστηριοτήτων του θαλάσσιου τουρισμού, κρίθηκε επιτακτική η ανάγκη σύστασης  Επιτροπής για τον Θαλάσσιο Τουρισμό με τη συμμετοχή όλων των φορέων του τουρισμού και των συναρμοδίων Υπουργείων, με σκοπό την τροποποίηση, αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου που αφορά τον θαλάσσιο τουρισμό, ώστε να αποκτήσουμε μια σύγχρονη, αναπτυξιακή και ανταγωνιστική πολιτική θαλάσσιου τουρισμού.

Οι τρείς τομείς / κύκλοι της επιτροπής και οι βασικές οδηγίες - κατευθύνσεις είναι:

α . Πλοία αναψυχής - Yachting – Ημερόπλοια

  • Απλοποίηση διαδικασιών – Εσωτερική / Υπηρεσιακή Διακίνηση Εγγράφων (Ο πολίτης θα έχει να κάνει μόνο με ένα γραφείο – υπηρεσία)
  • Ταχύτερη διεκπεραίωση
  • Μηχανοργάνωση Μητρώου – Αρχείων – Απαιτουμένων Εγγράφων / Δικαιολογητικών / Αδειών
  • Καθορισμός σαφέστατων όρων και προϋποθέσεων για τον διαχωρισμό των σκαφών σε επαγγελματικά και μη, καθώς και διαφανή και αντικειμενικό τρόπο ελέγχου.
  • Καθορισμός ελάχιστου επιπέδου εκπαίδευσης για την απόκτηση άδειας χειριστού σκάφους αναψυχής.
  • Διαδικασία απόσυρσης σκάφους αναψυχής, καθώς και αποχαρακτηρισμού.
  • Διόρθωση / επικαιροποίηση της νομοθεσίας για τις Ναυτιλιακές Εταιρείες Πλοίων Αναψυχής (NEPA) (όπως το άρθρο 27, όπου ο προβλεπόμενος χρόνος των έξι 6 μηνών για την αυτοδίκαιη λύση δεν επαρκεί για την ναυπήγηση σκάφους).
  • Λειτουργία – Επάνδρωση Ημερόπλοιων, Διαδικασία εκτέλεσης θαλασσίων εκδρομών και περιηγητικών ταξιδιών.

β . Κρουαζιέρα – Καμποτάζ ( cabotage )

Για την  άμεση υλοποίηση της απόφασης του Πρωθυπουργού,  κ. Γιώργου Παπανδρέου, συγκρότησα Ειδική Επιτροπή Επίλυσης Ζητημάτων που άπτονται του Καμποτάζ με αντικείμενο τη μελέτη, την επεξεργασία και την υποβολή προτάσεων για:

  • Την σύζευξη Τουρισμού και Ναυτιλίας
  • Την άρση των συνεπειών του άρθρου 165 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου
  • Τον τρόπο επίλυσης προβλημάτων σχετικών με το θέμα των πλοίων κρουαζιέρας με σημαία τρίτων χωρών και με ειδικότερους στόχους:
  1. I.             Την άρση αντικινήτρων στον τουρισμό κρουαζιέρας
  2. II.             Την προστασία των θέσεων ναυτικών γενικών καθηκόντων στα κρουαζιερόπλοια και
  3. III.            Την βελτίωση της εκπαίδευσης και κατάρτισης των ναυτικών ξενοδοχειακών ειδικοτήτων.

Η Επιτροπή μέχρι τις 15 Μαΐου  θα παραδώσει το πόρισμά της στην Επιτροπή Θαλάσσιου Τουρισμού, η οποία μέχρι την 25 Μαΐου θα μου υποβάλει την τελική εισήγηση και τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις.

γ .  Υποδομές – Μαρίνες

  • Έχει προχωρήσει η καταγραφή των υπαρχόντων μαρίνων, καθώς και του θεσμικού πλαισίου που τις διέπει.
  • Στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης λιμενικής πολιτικής μελετάται η εκπόνηση μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης τουριστικών λιμενικών υποδομών στη χώρα.

Αυτός  είναι  ο αρχικός σχεδιασμός για το πλαίσιο του θαλάσσιου τουρισμού που πιστεύω ότι θα συμβάλει στην επίτευξη του στόχου μας, που είναι Υψηλός, Ανταγωνιστικός, Αναπτυξιακός, Θαλάσσιος Τουρισμός.

Θέλουμε και πιστεύω ότι μπορούμε όλοι μαζί  να προχωρήσουμε με όραμα, να κάνουμε τα θέλω μας πραγματικότητα, να κατακτήσουμε την πρωτιά.

Σας  εύχομαι από καρδιάς  Καλά Ταξίδια.»



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn