espa 260x100 

Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

logo aepp

epixeirimatika parka

Ομιλία του ΥΠΑΑΝ Νίκου Δένδια στη 2η Ετήσια Οικονομική Διάσκεψη της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ)

dendias-eeneΕυχαριστώ για την εξαιρετική τιμή που μου κάνατε να με καλέσετε στη σημερινή αυτή οικονομική διάσκεψη. Είναι για μένα προνομία να απευθύνομαι σε ένα τόσο διακεκριμένο ακροατήριο.

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι,

Ακούσατε από τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και από τον Υπουργό Οικονομικών μια πολύ συνολική τοποθέτηση. Το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει μια πολύ πιο εφαρμοσμένη δουλειά να κάνει. Και αυτό το οποίο προτίθεμαι να κάνω στον ελάχιστο δυνατό χρόνο είναι να σας παρουσιάσω ποιο είναι αυτό το actionplan, το οποίο έχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και το οποίο πρόκειται να εφαρμόσει σε μεγάλο βαθμό σε ένα βραχυχρόνιο ορίζοντα.

Διότι, θέλω να είμαι ειλικρινής, η ελληνική κοινωνία και οι ελληνική οικονομία απαιτούν το κατά το δυνατόν άμεσες παρεμβάσεις.

Η εξαετής κρίση έχει εξαϋλώσει τις ανοχές και της οικονομίας, κυρίως και της κοινωνίας.

Ο Υπουργός Οικονομικών πριν από λίγο σας μίλησε για τους δείκτες των επιδόσεων της χώρας στον τομέα του επιχειρείν. Η πραγματικότητα είναι ότι τον τελευταίο καιρό έχουμε υπερβεί τον εαυτό μας σε αυτό, έχουμε βελτιώσει τη θέση μας κατά δεκάδες θέσεις. Μάλιστα, σε μια περίπτωση κατά μία ολόκληρη εκατοντάδα και νομίζω ότι και στις επόμενες ημέρες, μέσα στον Οκτώβριο, που θα ανακοινωθούν και οι φετινοί δείκτες αυτό θα επιβεβαιωθεί. Θα έχουμε πάει ακόμη καλύτερα. Όμως, αυτό μόνο του, φοβούμαι ότι στην καθημερινή αίσθηση του επιχειρείν δεν αρκεί. Είναι πολύ καλό, είναι εξαιρετικό, αλλά δεν αρκεί.

Είναι βέβαιο επίσης ότι η χώρα βγαίνει από την κρίση. Αυτό το βλέπετε όλοι, το αισθάνεται ο καθένας μας, αρκεί να παρατηρήσει απλούστατα πράγματα, όπως για παράδειγμα ότι το κέντρο της Αθήνας είναι γεμάτο τουρίστες, ή την αύξηση της κίνησης στους βασικούς οδικούς άξονες μέσα στην πόλη.

Θα μπορούσε, λοιπόν, να πει κανείς ότι ωραία βγαίνουμε από την κρίση, τα καταφέρνουμε, έχουμε πετύχει και πρωτογενές πλεόνασμα, οι προβλέψεις που μόλις ελέχθησαν είναι της τάξης του 2,9 και αν δεν είναι 2,9 και είναι 2,5, μπαίνουμε σε έναν ενάρετο κύκλο, τα πράγματα πάνε καλά.

Είναι έτσι; Είναι εν μέρει έτσι. Και εξηγούμαι:

Εδώ έχουμε μια ιστορική ευκαιρία και κινδυνεύουμε να κάνουμε και ένα ιστορικό λάθος. Εάν δεν γίνει σαφές ότι η έξοδος από τη κρίση συνιστά μια οριστική ευκαιρία μεταρρυθμίσεων, ώστε να αφήσουμε για πάντα πίσω τις αιτίες που μας έφεραν εδώ, τότε πρέπει να σας πω, ευθέως και ειλικρινά, ότι  η αντίληψή μου είναι ότι η Ελλάδα μετά από ορισμένα χρόνια θα έχει κυλίσει ξανά ακριβώς εκεί από όπου ξεκινήσαμε πριν μπούμε στη κρίση.

Αυτό το οποίο πρέπει να κάνουμε είναι να δούμε ξεκάθαρα -και αυτή τώρα είναι η ευκαιρία- τι μας έφερε έως εδώ. Διότι, κατά την αντίληψή μου αυτό που μας έφερε έως εδώ δεν είναι το μνημόνιο. Το μνημόνιο είναι σύμπτωμα της κρίσης. Δεν είναι η αιτία της κρίσης. Η αιτία της κρίσης είναι ο τρόπος που διαχειριστήκαμε την ελληνική οικονομία για μακρά σειρά ετών, όλοι οι κοινωνικοί εταίροι, όλα τα κόμματα, όλες οι παρατάξεις.

Αναφέρω τρεις αριθμούς, οι οποίοι είναι καμπανάκια κινδύνου:Ανεργία: Μειωτικές οι τάσεις, αλλά είναι στο 25% και ιδίως στους νέους ανθρώπους, είναι σε ποσοστό άνω των 50%.

Εξαγωγές: Αν βγάλουμε τους  φόρους, οι εξαγωγές προϊόντων μας είναι το 1/3 των εισαγωγών μας. Μάλιστα, λίγο όταν άρχισαν να βελτιώνονται οι δείκτες τσίμπησαν αμέσως οι εισαγωγές μας, ενώ πρέπει να σας πω άρχισαν να παρουσιάζουν μικρή κάμψη οι εξαγωγές μας. Σημεία σημαντικά κινδύνου.

Τρίτον και για μένα ίσως ακόμα πιο σημαντικό από τα προηγούμενα δύο: Καινοτομία. Η Καινοτομία εισφέρει στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της χώρας 0,47%. Στατιστικά αμελητέο μέγεθος.

Τι πρέπει, λοιπόν, να κάνουμε; Πρέπει να αναμορφώσουμε, κυρίες και κύριοι, το πλαίσιο, στο οποίο κινούμαστε και να μην φοβηθούμε να αναγνωρίσουμε ευθέως ότι αυτό το πλαίσιο, έστω και αν για κάποιους ίσως μπορεί να είναι βολικό, είναι ένα πλαίσιο, το οποίο χρειάζεται βαθύτατη μεταρρύθμιση.

Εμείς, πέρα από τα γενικόλογα, πάμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους επόμενους μήνες.

Καταρχήν, θεωρούμε ότι πρέπει να ενισχύσουμε το επιχειρείν.

Η πρώτη προτεραιότητα μας είναι να ενισχύσουμε ιδεολογικά το επιχειρείν. Και αυτό, γιατί το επιχειρείν στην Ελλάδα για πολλά χρόνια ήταν ποινικοποιημένο. Η επιδίωξη του κέρδους, η διάθεση να ανοίξεις επιχείρηση, ήταν κάτι το οποίο οιονεί είχε ένα αρνητικό πρόσημο για την ελληνική κοινωνία. Ο Έλληνας, ο νέος, αυτό το οποίο του μετέφερε συνολικά το σύστημα ήταν ότι η λαμπρή καριέρα είναι να γίνει ένας δημόσιος υπάλληλος.

Αυτό, χωρίς να είναι κακό δεν λύνει το οικονομικό πρόβλημα της χώρας. Η χώρα όμως, χρειάζεται άμεσα πάνω από 100.000 νέες επιχειρήσεις. Πώς θα γίνει αυτό;

Δημιουργούμε ένα καινούργιο πλαίσιο ενίσχυσης της καινοτομίας. Σας είπα τον προηγούμενο δείκτη το 0,47%. Λέξεις όπως: seedcapital, venturecapital, businessangels, όλα αυτά, ένα τέτοιο οικοσύστημα δεν υπάρχει στη χώρα.

Υπάρχουν οι incubators, θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας, μερικές, κάνουν μια προσπάθεια. Συνολικό, όμως, πλαίσιο αντιμετώπισης σχεδιασμού ε ενίσχυσης αυτής της προσπάθειας δεν υπάρχει. 

Έχουμε πάρει ως σύμβουλο τον Ισραηλινό Οργανισμό YOZMA. Και έχουμε ένα blueprint, ένα roadmap,  πώς θα ξεκινήσουμε και πώς θα καταλήξουμε.

Ο YOZMA πήρε το Ισραήλ τη δεκαετία του ΄70 ως kibbutzeconomy και την έχει φτάσει σήμερα στο επίπεδο που ξέρουμε όλοι. Μου λένε πολλοί αυτό οφείλεται πρώτον στα κεφάλαια των Εβραίων του εξωτερικού και δεύτερον στις αγορές του ισραηλινού στρατού. Και τα δύο είναι λάθος. Τα ψάξαμε. Πρώτον, δεν υπάρχει μεγάλη επένδυση κεφαλαίων Εβραίων του εξωτερικού στο Ισραήλ. Μάλιστα, στη Αμερική υπάρχει ένα ρητό: Λένε «πώς μπορείς να καταλήξεις με μια μικρή περιουσία;» Η απάντηση είναι «να ξεκινήσεις με μια μεγάλη περιουσία και να την επενδύσεις στο Ισραήλ».  (Λένε) ισραηλινός στρατός. Μα και εμείς έχουμε αυξημένες αμυντικές δαπάνες. Γιατί δεν μπορέσαμε και εμείς να δημιουργήσουμε έναν ανάλογο καινοτόμο επιχειρηματικό κύκλο;

Το δεύτερο που θέλουμε να κάνουμε είναι την εύκολη πρόσβαση του επιχειρείν.

Εδώ το πλαίσιο αδειοδοτήσεων είναι κάτι το εξαιρετικά σημαντικό. Στην Ελλάδα για να ξεκινήσεις οποιαδήποτε δραστηριότητα χρειάζεσαι άδεια. Και μάλιστα χρειάζεσαι περισσότερη από μία άδεια, αλλά δύο, τρεις, τέσσερις άδειες και με πολλές διαδικασίες. Λοιπόν, αυτό οφείλει να σταματήσει.

Έχουμε κάνει μια πολύ στενή συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, τη WorldBank και θα ακολουθήσουμε μια πρωτοποριακή μέθοδο, ελπίζω να τη δείτε τους επόμενους μήνες για το πώς θα καταργήσουμε ένα τεράστιο κομμάτι αδειοδοτήσεων. Διότι, αν προσπαθήσουμε -το δοκιμάσαμε- να καταγράψουμε και να καταργήσουμε τις αδειοδοτήσεις από Υπουργείο σε Υπουργείο και από Οργανισμό σε Οργανισμό, δεν θα τελειώσουμε ποτέ.

Ακολουθούμε, λοιπόν, μια πολύ διαφορετική προσέγγιση και χωρίζουμε σε τρεις κατηγορίες τις αδειοδοτήσεις: Σε αυτές, στις οποίες υπάρχει μηδενικό ρίσκο για την κοινωνία και επηρεάζει λίγους ανθρώπους ή με μεγαλύτερο αριθμό, αλλά με ελάχιστο ρίσκο. Αυτές που και οι δύο δείκτες είναι μεσαίοι και αυτές που οι δύο δείκτες είναι υψηλοί.

Η πρώτη περίπτωση, δεν χρειάζεται καμίας μορφής αδειοδότηση. Δεν υπάρχει κανένας λόγος που να απαιτεί αδειοδότηση, παράδειγμα για ένα περίπτερο. Υπάρχουν πάρα πολλά τέτοια πράγματα στην Ελλάδα που αδειοδοτούνται, δεν  υπάρχει κανένας λόγος να ασχολείται το ελληνικό κράτος με αυτά.

Στο δεύτερο, αυτό που θα κάνουμε είναι ότι θα εφαρμόσουμε το δειγματοληπτικό έλεγχο σε δεύτερη φάση. Θα ανοίγει η επιχείρηση, θα καταθέτει το φάκελό της με υπεύθυνη δήλωση και υπάρχει δειγματοληπτικός έλεγχος μετά. Και μόνο στην τρίτη περίπτωση, που είναι λιγότερο από το 12% της οικονομίας, μόνο σε αυτή θα απαιτείται άδεια εκ των προτέρων.

Από εκεί και πέρα νέες μορφές επιχειρηματικότητας, όπως Logistics, στο νομοσχέδιο που έχει έννοια Logistics, συνδυασμένες μεταφορές, δεν υπήρχε στο ελληνικό νομικό πλαίσιο, μέχρι εδώ και δεκαπέντε μέρες που ψηφίσαμε το σχετικό νόμο.

 Ελπίζουμε ότι μόνο από τα Logistics, που υπολογίζουν ότι εφόσον εφαρμοστεί το συγκεκριμένο νομοθέτημα θα υπάρξει μία αύξηση του ΑΕΠ κατά δυόμιση μονάδες, μέσα σε μια περίοδο δύο ετών.

Το επιχειρείν, κυρίες και κύριοι, έχει κινδύνους.

Αυτό το οποίο, εμείς θέλουμε να κάνουμε είναι να προστατεύσουμε τον επιχειρηματία. Και σε αυτό αποδεχόμαστε αξιωματικά την επιχειρηματική αστοχία.

Και γιατί το λέω αυτό; Το υπάρχων Πτωχευτικό Δίκαιο των Επιχειρήσεων στην Ελλάδα, το οποίο αναμορφώθηκε, έγινε μια γενναία προσπάθεια το 2007, αλλά παρά ταύτα είναι ένα Πτωχευτικό Δίκαιο, το οποίο ανατρέχει στην παλιά εποχή, πριν του Μεσοπολέμου και από εκεί κατευθείαν στις ρίζες του Ρωμαϊκού Δικαίου! Και αυτό γιατί, ως παρεπόμενη ποινή στο Πτωχευτικό Δίκαιο μέχρι το 2007 - δεν θα το πιστέψετε- αλλά είχε τη στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων.

Ο δικαστής μπορούσε να στερήσει από τον πτωχεύσαντα τα πολιτικά του δικαιώματα. Αυτό είναι η κατευθείαν συνέχεια της μετατροπής του ελεύθερου πολίτη σε δούλου τη ρωμαϊκή εποχή, όταν αυτός δεν μπορούσε να πληρώσει τα χρέη του.

Είναι ανάγκη να υπάρχει ένα Δίκαιο ευέλικτο, το οποίο να δίνει στον έντιμο επιχειρηματία μια δεύτερη ευκαιρία. Δεν είναι δυνατό να κινηθούμε σε ένα πλαίσιο της μιας ευκαιρίας. Αυτή τη στιγμή η χώρα μας έχει το συνολικό πλαίσιο της μια ς ευκαιρίας. Εάν αστοχήσει μία φορά ο επιχειρηματίας, πιθανότατα να βρει και το μπελά του για πάντα. Δεν θα μπορεί ούτε μπλοκ επιταγών να ξαναπάρει από το τραπεζικό σύστημα. Και βεβαίως, θα επεκταθούμε και σε Πτωχευτικό Δίκαιο των ιδιωτών, αλλά αυτό δεν είναι το ζητούμενο σήμερα.

Γενικά, πιστεύουμε ότι ο επιχειρηματίας δικαιούται την προστασία του κράτους γιατί είναι ο μόνος, ο οποίος μπορεί αν πάρει πάνω στην πλάτη του την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Είναι ο μόνος, ο οποίος μπορεί να δημιουργήσει τις πολλές νέες θέσεις εργασίας, που χρειαζόμαστε.

Είχα τη χαρά να χαιρετήσω πριν τον αγαπητό μου τον κύριο Σταθάκη. Εμείς πρεσβεύουμε ένα άλλο μοντέλο από την Αξιωματική Αντιπολίτευση.

Ο κύριος Πρόεδρος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης πήγε στη Θεσσαλονίκη και είπε θα δημιουργήσουμε 300.000 θέσεις εργασίας στο ελληνικό Δημόσιο. Εμείς λέμε «αυτό δεν γίνεται!». Αλλά και αν γινόταν δεν είναι αυτός ο τρόπος να πάμε μπροστά. Βέβαια, την άλλη μέρα αυτό διορθώθηκε. Ο κ. Δραγασάκης είπε ότι δεν ήταν fulltime κτλ. Δεν είναι αυτό το σημαντικό.

Είναι σημαντικό το ποια πρέπει να είναι η ιδεολογική κατεύθυνση αυτού του κράτους. Πού μπορεί να δημιουργηθεί πλούτος για τη χώρα.

Έρχομαι τώρα, στην ενίσχυση της ρευστότητας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.

Κυρίες και κύριοι, εκεί το χωρίζουμε όλο το θέμα σε τρεις διαφορετικούς τομείς.

Καταρχήν, ξέρετε όλοι ότι ο μέγιστος αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Είναι άνω του 90% του συνόλου των ελληνικών επιχειρήσεων.

Έχουμε τις επιχειρήσεις με «κόκκινα» δάνεια στο τραπεζικό σύστημα, έχουμε τις επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ενήμερα δάνεια, αλλά ζορίζονται πάρα πολύ από τα υψηλά επιτόκια, που έχουν πάρει κατά την κρίση και τις επιχειρήσεις, οι οποίες χρειάζονται νέα κεφάλαια και νέα πρόσβαση σε δανεισμό.

Όσον αφορά στην πρώτη περίπτωση, τα «κόκκινα» δάνεια, θεωρούμε ότι έχουμε κάνει ένα εξαιρετικό νομοθέτημα. Μια εξαιρετική προσπάθεια, για την οποία μάλιστα, η τρόικα έχει εκδηλώσει επανειλημμένως  τη συμφωνία της. Για παράγοντες άλλους, οι οποίοι δεν έχουν έννοια να αναφερθούν εδώ, μας καθυστερεί αυτές τις ημέρες να νομοθετήσουμε. Είναι μια ολιστική προσέγγιση: Τράπεζα -Δημόσιο- Ασφαλιστικά Ταμεία. Θα ελευθερώσει τις βιώσιμες επιχειρήσεις από τα δεσμά της κρίσης και θα τους επιτρέψει να ξαναγυρίσουν στη δραστηριότητα, να προσλάβουν ανθρώπους, να παράγουν πλούτο, να αυξήσουν το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν.

Το δεύτερο είναι τα δάνεια που ελήφθησαν κατά τη διάρκεια της κρίσης από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Είστε εδώ οι περισσότεροι από ό,τι φαντάζομαι επιχειρηματίες και γνωρίζετε πολύ καλά ότι επιτόκια της τάξης του 8 έως 12% δεν μπορούν να επιτρέψουν σε μια επιχείρηση να επιβιώσει. Αυτό το οποίο πληρώνει ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός είναι της τάξης του 4 με 5%.

Εμείς ζητάμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να μας επιτρέψει να επιδοτήσουμε το επιτόκιο των ενήμερων δανείων της κρίσης από τα Διαρθρωτικά Ταμεία, από χρήματα που ήδη έχουμε εμείς.

Πρέπει να σας πω ότι την πρώτη φορά που αυτό ελέχθη εισέπραξα μια αρνητική απάντηση από τον Επίτροπο τον κ. Χαάν, με τη λογική δεν το προβλέπει ο κανονισμός 1303. Πολύ ωραία ο κανονισμός μπορεί να αλλάξει. Ξεκινήσαμε μια μεγάλη προσπάθεια, καταρχήν με τον κ. Χαάν το καλοκαίρι, μετά με τον Υπουργό Οικονομικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας τον κ. Σόιμπλε, με τον Αντικαγκελάριο τον κ. Γκάμπριελ, με τον Υπουργό Οικονομικών της Γαλλίας τον κ. Σαπέν, με τον Επίτροπο Οικονομικών της νέας Επιτροπής τον κ. Μοσκοβισί. Έχουμε δημιουργήσει με τα ονόματα που σας προανέφερα ένα ισχυρό μέτωπο στήριξης αυτού του ελληνικού αιτήματος. Και είναι ελληνικό αίτημα, αλλά δεν είναι αίτημα μόνο για την Ελλάδα. Να μπορεί η χώρα να χρησιμοποιεί τα Διαρθρωτικά της Ταμεία για να αντιμετωπίσει τις έκτακτες κρίσεις επιδοτώντας το επιτόκιο των ενήμερων δανείων, που υπερβαίνουν το μέσο ευρωπαϊκό όρο, ως αποτέλεσμα αυτής της κρίσης. Αυτό θα μας πάρει χρονικά, περίπου έξι μήνες, από την έναρξη λειτουργίας της νέας Επιτροπής, την 1η Νοεμβρίου.

Νέα κεφάλαια, νέα δάνεια:

Εδώ, επίσης, χρειαζόμαστε όχι μόνο  τις συστημικές τράπεζες, αλλά  να παρέμβουμε. Υπάρχουν ορατά marketfailures.

Κάνουμε καταρχήν μια προσπάθεια, την οποία τη θεωρούμε showcase, το IfG, το Ινστιτούτο  για την Ανάπτυξη. Αυτό δημιουργείται  με  βοήθεια και με χρήματα και από τη Γερμανία και από τη Ιταλία και από τη Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από το Ίδρυμα Ωνάση και από το ελληνικό Δημόσιο.

Εφόσον αυτό πάει καλά, από εκεί και πέρα θα εξελιχθεί σε μια Αναπτυξιακή Τράπεζα, με τεχνογνωσία από τη γερμανική  KWF . Δεν μιλάμε για μια τράπεζα η οποία θα κάνει repairbanking  ή θα έχει καταστήματα. Αλλά για μια τράπεζα τραπεζών, η οποία θα διοχετεύει πόρους στο τραπεζικό σύστημα και θα τους μοχλεύει για να καλυφθούν ανάγκες, για τις οποίες η αγορά δεν είναι έτοιμη να πάρει το σχετικό ρίσκο.

Θα πρέπει να σας πω επίσης, ότι έχουμε ανοίξει μια μεγάλη βεντάλια συνεργασιών: Με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ξεκινάμε μια δεύτερη συνεργασία με την EBRD, με τη ελπίδα να μπορέσουμε τα επόμενα τέσσερα χρόνια να υπάρξει χρηματοδότηση των ελληνικών επιχειρήσεων και εντός Ελλάδος, διότι μέχρι τώρα η EBRD χρηματοδοτεί ελληνικές επιχειρήσεις εκτός Ελλάδος με 5 δισ. ευρώ. Επίσης, συζητάμε συνεργασία με την IFC και χρησιμοποιούμε με τον καλύτερο τρόπο που μπορούμε τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ.

Ελπίζω τις αμέσως προσεχείς ημέρες ίσως και ώρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εγκρίνει το frontloading στο ΕΣΠΑ, δηλαδή τη δυνατότητά μας να αρχίσουμε να χρηματοδοτούμε νέα έργα από τα χρήματα της νέας περιόδου από την ημέρα «ένα», κάτι το οποίο συνήθως παίρνει δύο χρόνια.

Αυτό θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιήσουμε άμεσα περίπου 4 δισ ευρώ. Καταλαβαίνετε όλοι τι σημαίνει 4 δισ. ευρώ στην ελληνική αγορά.

Τελευταίο, απλώς αναφορικά θέλω να πω ότι κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια να διευκολύνουμε τις εξαγωγές. Πρέπει να σταματήσει και η γραφειοκρατία και  το κόστος των εξαγωγών, αλλιώς εδώ αυτό το μοντέλο δεν μπορεί να συνεχιστεί, 50 και 20% αντίστοιχα.

Επίσης, κάνουμε μια προσέγγιση για να μπορέσουμε να σας παρουσιάσουμε μια πολιτική, να παρουσιάσουμε στην ελληνική κοινωνία μια πολιτική για το θέμα του ακινήτου.

Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και χθες για τα θέματα των ακινήτων. Θεωρούμε ότι το ακίνητο είναι ένα τεράστιο αναπτυξιακό εργαλείο, το οποίο το ελληνικό κράτος, διαχρονικά δεν αξιοποίησε δεν αντελήφθη ως έπρεπε.

Βεβαίως, όλα αυτά, και χάρηκα ιδιαίτερα που άκουσα πριν τον Υπουργό Οικονομικών τον κ. Γκίκα Χαρδούβελη, έχουν νόημα όταν η οικονομία τείνει προς χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές. Έχετε ακούσει τον Πρωθυπουργό, τον κύριο Αντώνη Σαμαρά να περιγράφει ξεκάθαρα το στόχο ενός flattradetax της τάξης του 15%. Διότι, ξέρετε, κυρίες και κύριοι, η μείωση του εργασιακού κόστους, όταν συγχρόνως αυξάνεται και το ενεργειακό και το φορολογικό κόστος, συνολικά, πολύ λίγη ανταγωνιστικότητα μπορεί να προσφέρει στην οικονομία. Σε σας, στις προσπάθειες που κάνετε για να αναπτύξετε τις δουλειές σας και να δημιουργήσετε πλούτο και απασχόληση στον τόπο.

Καταλήγω αφού σας ευχαριστήσω για τη υπομονή σας να με ακούσετε, να σας πω ότι ό,τι σας είπα έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης  μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2015 και επίσης, το μεγαλύτερο κομμάτι από αυτά είναι frontloading, που σημαίνει ότι έχουν ημερομηνία ολοκλήρωσης την 30η Δεκεμβρίου του 2014. Αλλά πέραν αυτού επαναλαμβάνω αυτό που ίσως στο δικό σας ακροατήριο έχει ιδιαίτερη σημασία: Η κυβέρνηση αυτή πιστεύει ότι η έξοδος της Ελλάδος από την κρίση είναι η δημιουργία νέων επιχειρήσεων σε ένα φιλικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Σας ευχαριστώ θερμά.    



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn