Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

logo aepp

epixeirimatika parka

Αναβαθμίζουμε την ενημέρωση των πολιτών με τη δυναμική των social media

Ομιλία Υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στην ημερίδα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας με θέμα «Ποιος φοβάται τα social media

 

«Στόχος μας είναι να ενθαρρύνουμε τις υπηρεσίες και τους οργανισμούς να «ανοίξουν» την πληροφορία προς τον πολίτη, να ακούσουν τις κοινότητες, να αναβαθμίσουμε την ενημέρωση και την εξυπηρέτησή του», δήλωσε ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, μιλώντας σήμερα, 3 Νοεμβρίου, στην ημερίδα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας με θέμα «Ποιος φοβάται τα social media?». Ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, αναφέρθηκε στη σημασία, την αναγκαιότητα και τη μεγάλη διεισδυτικότητα των social media στη σύγχρονη πραγματικότητα και παρουσίασε τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου για την καλύτερη δικτύωση, και επαφή με τους πολίτες, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά «Πρέπει να διώξουμε κάθε σκιά καχυποψίας και να χτίσουμε μια νέα «ταυτότητα» για το ρόλο της διοίκησης, του πολιτικού προσωπικού».

Ο Υπουργός στην ομιλία του, τόνισε: «Η απάντηση στο «φόβο» για τα social media, δεν μπορεί να είναι παρά περισσότερη φαντασία. Περισσότερη τόλμη. Περισσότερη διαφάνεια. Περισσότερος διάλογος. Περισσότερη πίστη στην ανάγκη όλων μας να επικοινωνούμε αυθεντικά σε μια περίοδο που η επικοινωνία μπορεί να αμβλύνει την ένταση και να την κατευθύνει σε δημιουργικά μονοπάτια. Αυτά της δημοκρατίας, του αλληλοσεβασμού και της συνευθύνης».

Επανέλαβε την πρόθεση του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για τη δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας για νέους και καινοτόμους επιχειρηματίες. Η πλατφόρμα αυτή θα προσφέρει τη στήριξη και τις απαραίτητες πληροφορίες στους νέους και καινοτόμους επιχειρηματίες, ενημερώνοντας και για τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία που βρίσκονται στη διάθεση του Υπουργείου και διαμορφώνονται έτσι ώστε να παρέχουν πιο ελκυστικά και διαφανή κίνητρα για την απρόσκοπτη ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικής δραστηριότητας. Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας,«θέλουμε σε 2 χρόνια από σήμερα να έχουμε δημιουργήσει 50.000 νέες επιχειρήσεις από νέους, καινοτόμους επιχειρηματίες. Ένας φιλόδοξος στόχος που θα αλλάξει τη φύση, το χαρακτήρα, τη φυσιογνωμία και τα περιεχόμενα της οικονομίας μας».

«Είναι κρίσιμο να διατυπώσουμε σήμερα το νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας» τόνισε ο Υπουργός. Ένα μοντέλο που δεν θα στηρίζεται στην εσωστρέφεια, στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας και στην απουσία καινοτομίας, στοιχεία που δημιούργησαν τη φούσκα της οικονομίας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

«Αγαπητοί Φίλοι,

Αγαπητέ Πρόεδρε του Ινστιτούτου Επικοινωνίας,

Σας ευχαριστώ που και φέτος μου δίνετε τη δυνατότητα να συμμετέχω στην ημερίδα σας, για ένα θέμα επίκαιρο που σχετίζεται άμεσα με την κοινωνική και την πολιτική διαδικασία.

Δεν νομίζω ότι διαφωνεί κανείς στη διαπίστωση ότι τα Social Media είναι εδώ. Είναι εδώ και αφορούν τη μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου. Είναι αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινής μας πλοήγησης, τμήμα της κοινωνικής μας ζωής και δικτύωσης, αλλά και της πολιτικής συμμετοχής, της εμπορικής και οικονομικής δραστηριότητας. Των τεχνών, του πολιτισμού ευρύτερα. 

Στόχος της παρουσίας μου εδώ σήμερα είναι να σας καλέσω να φανούμε τολμηροί απέναντι στο μέσο. Όχι απλά να μην φοβόμαστε. Αλλά να διευρύνουμε την ισχύ του μέσου ουσιαστικά, μπολιάζοντάς το με αυθεντική, χρήσιμη πληροφορία με κοινωνικό όφελος.

Η σχέση μου με τα social media διαχρονικά 

Συμφωνούμε όλοι ότι Ελλάδα σήμερα βρίσκεται σε μετάβαση. Είμαστε παρόντες και συμμέτοχοι σε μια δύσκολη συγκυρία, όπου καλούμαστε να αλλάξουμε πιο γρήγορα από ό,τι ήμαστε προετοιμασμένοι. Η επικαιρότητα είναι καταιγιστική, οι ανάγκες μας προσαρμόζονται, μαζί και οι απαιτήσεις μας. Οι σχέσεις μας - διαπροσωπικές, πολιτικές, κοινωνικές - αποκτούν νέους κώδικες, νέες πλατφόρμες επικοινωνίας.

Ως πολιτικός εισπράττω αυτές τις διεργασίες. Και όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, πολλές φορές τα social media με βοηθούν να τις προσεγγίσω, να τις κατανοήσω και να τις επεξεργαστώ με ένα διαφορετικό, νεωτερικό τρόπο. Ταυτόχρονα, όμως μου δίνουν και μας δίνουν σπουδαίες δυνατότητες να βρεθούμε πάνω και όχι κάτω από το κύμα της αλλαγής που συντελείται. Μας δίνουν τη δυνατότητα, όχι μόνο να επικοινωνήσουμε το έργο μας, αλλά να σκεφτούμε έξυπνα, ευέλικτα και καινοτομικά.

Για να γίνω κατανοητός, επιτρέψτε μου να σας αναφέρω σύντομα πώς αντιλαμβανόμουν στο παρελθόν και τι πιστεύω για τα social media σήμερα.

Ως βουλευτής της αντιπολίτευσης, πριν από μερικά χρόνια, αγκάλιασα τα νέα μέσα με στόχο να επικοινωνώ τη δραστηριότητά μου, τις ιδέες μου, να διοργανώνουμε προεκλογικές συναντήσεις και να χτίσουμε ένα δίκτυο υποστηρικτών. Δημιουργήσαμε μια σύγχρονη ιστοσελίδα και ανοίξαμε λογαριασμούς στα νέα μέσα, με τους οποίους γίναμε «φίλοι» με χιλιάδες συμπολίτες μας. Αυτή θα τη χαρακτήριζα ως πρώτη φάση των social media, η οποία ήταν πράγματι επιτυχημένη.

Σύντομα όμως, αντιλήφθηκα ότι αυτή η σχέση, για να είναι ουσιαστική, πρέπει να είναι αμφίδρομη, και γιατί όχι, ισότιμη. Να δίνει δηλαδή και στις δύο πλευρές τη δυνατότητα να επικοινωνούν άμεσα, αδιαμεσολάβητα και όχι απλά ο πολιτικός να αναπαράγει τα Δελτία Τύπου του και ο πολίτης να ασκεί κριτική ή να συνθηματολογεί χωρίς ποτέ να του απαντάμε.

Τα social media σε ένα «δύσκολο» Υπουργείο

Με την έλευσή μου στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ο προβληματισμός μου είχε ήδη μετατραπεί σε μια απαιτητική καθημερινότητα. Η καθημερινή διαχείριση κρίσεων, η στάση μιας μερίδας πολιτών απέναντι στα Σώματα Ασφαλείας, οι προβληματικές συμπεριφορές κάποιων ενστόλων, ανθρωπιστικά δράματα μέσα από την παράνομη μετανάστευση, τρομοκρατικά χτυπήματα, κοινωνικές εντάσεις, αλλά και η ευρύτερη οικονομική ανασφάλεια δημιούργησαν ένα πρωτόγνωρο κοινωνικό buzz.

Καλλιέργησαν την ανάγκη σε χιλιάδες πολίτες να επικοινωνήσουν, να μοιραστούν την αγωνία τους, τις ιδέες τους – ακόμη και τις ιδεοληψίες τους και να «απαιτήσουν» ουσιαστικά από την πολιτική ηγεσία να πάρει θέση και να ανταποκριθεί στην κριτική, καλόπιστη και κακόπιστη.

Ταυτόχρονα υπήρχε άλλη μια σημαντική ανάγκη. Να δώσουμε κύρος στο θεσμό, στο υπουργείο, στους ένστολους, στο προσωπικό, αλλά και να εξηγήσουμε στους πολίτες τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε. Να τους καλέσουμε να «κοιτάξουν μέσα» από το «μαύρο κουτί» της εξουσίας και να έλθουν κοντά στην προσπάθειά μας. 

Με τους συνεργάτες μου δημιουργήσαμε γρήγορα μια διαδικτυακή πλατφόρμα επικοινωνίας με το ένστολο προσωπικό. Χιλιάδες ένστολοι κατέθεσαν προτάσεις για μεταρρυθμίσεις και αλλαγές, από τις βάρδιες, μέχρι το μισθολογικό τους καθεστώς. Τα συμπεράσματά τους ήταν πολύτιμα και χρήσιμα στη συνέχεια.

Ο ίδιος επέλεξα να απαντώ προσωπικά σε κριτικές και αιτιάσεις, στο twitter και στο facebook, μετά από δύσκολα γεγονότα. Πέρα από την καλόπιστη ή κακόπιστη κριτική, και οι δύο πλευρές αγκαλιάσαμε το μέσο και ανταλλάξαμε απόψεις. Άλλοτε συγκρουστήκαμε, διαφωνήσαμε, άλλοτε συμφωνήσαμε, αλλά κυρίως αποκόμισα έναν πλούτο πληροφοριών, τάσεων και ιδεών που δεν το είχα φανταστεί.

Δημιουργήσαμε νέα μέσα για τα Σώματα Ασφαλείας. Η Αστυνομία και η Πυροσβεστική ενημερώνουν πια σε πραγματικό χρόνο τον πολίτη για τις εξελίξεις, είτε είναι η κίνηση στους δρόμους είτε μια δασική πυρκαγιά.

Είμαστε το πρώτο Υπουργείο που εξέδωσε απολογιστικό newsletter για το έργο του, την πρακτική αυτή θα τη συνεχίσουμε και σήμερα στο Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Ας μην ξεχνάμε και την ανθρωπιστική διάσταση. Μέσα από τα Social Media και την κινητοποίηση των αρχών αλλά και τη συνδρομή κοινωνικών οργανώσεων σώθηκαν ανθρώπινες ζωές παιδιών που ήταν έτοιμα να δώσουν τέλος στη ζωή τους. Κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό, θα πω ότι η ανταπόκριση ήταν θετική. Οι πολίτες, οι χρήστες, επιβράβευσαν τις πρωτοβουλίες μας και τις κινήσεις μας.

Αν υπάρχει μυστικό, είναι ο σεβασμός το πομπού προς το δέκτη. Και η πρόθεση να παρέχεις χρηστική, ηθική και υλική πληροφορία στον πολίτη, που τον βοηθά να καταλάβει την προσπάθεια που καταβάλλεις, τις πολιτικές που προωθείς και τις ιδέες που επικοινωνείς. Μόνο έτσι χτίζουμε τη σχέση με τον πολίτη. Όταν σεβόμαστε την άλλη πλευρά, όταν πιστεύουμε στο δημοκρατικό διάλογο, όταν αξιοποιούμε το μέσο για να έρθουμε πιο κοντά, για να πιστέψουμε σε κάτι κοινό, όχι ευκαιριακά, επιφανειακά, ή κυρίως μόνο προεκλογικά. 

Τα social media στο Υπουργείο Ανάπτυξης

Σήμερα, σε ένα διαφορετικό υπουργείο, στο Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, το στοίχημά μας για τα social media παραμένει υψηλό και διαρκώς εξελισσόμενο.

Θέλω να σας πω, ότι σήμερα υπάρχει μία αναγκαιότητα μέσα από την κρίση που βιώνουμε, τελειώνοντας κάποια στιγμή η κρίση, να μπορέσουμε να αλλάξουμε το πρότυπο. Το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας. Αυτή η φούσκα που έσκασε και η οποία ήταν το παλιό μοντέλο ανάπτυξης, το οποίο στηρίχθηκε στην εσωστρέφεια, στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας και στην έλλειψη καινοτομίας, είναι αυτό που σήμερα θέλουμε να αλλάξουμε. Γιατί υπάρχει ο κίνδυνος, βγαίνοντας από την κρίση κάποια στιγμή να συνεχίζουμε σε μια πεπατημένη η οποία οδήγησε στην αποτυχία. Για αυτό λοιπόν είναι κρίσιμο, να διατυπώσουμε σήμερα το νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας. Και το νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας, δεν μπορεί παρά να στηριχθεί σε εσάς, στους νέους. Η χώρα διαθέτει αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο πλούτο, μια μεγάλη περιουσία, μια υψηλή αξία. Είναι οι νέοι της. Έχουμε 600.000 νέους επιστήμονες, πτυχιούχους, πανεπιστημιακών σχολών πολλών κλάδων, οι οποίοι από το 2004 μέχρι σήμερα, έχουν βγει στην αγορά εργασίας, αναζητώντας και χτυπώντας την πόρτα της αγοράς εργασίας και της ζωής μέσα από συνθήκες εξαιρετικά δυσμενείς. Γιατί το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας αυτή τη στιγμή, δεν μπορεί να απασχολήσει τους νέους. Τι θέλουμε να κάνουμε; Φιλοδοξούμε σε τουλάχιστον 2 μήνες από σήμερα, να δημιουργήσουμε μία τεράστια, γιγαντιαία διαδικτυακή πλατφόρμα για τη νέα και καινοτόμο επιχειρηματικότητα, για τους νέους αυτής της χώρας που θέλουν να επιχειρήσουν αλλά δεν βρίσκουν τη στήριξη και την απαραίτητη πληροφορία για να το πράξουν. Ετοιμάζουμε και τα χρηματοδοτικά εργαλεία γι’αυτό, τα οποία θα έχουν και πολύ ελκυστικά κίνητρα. Και θέλουμε σε 2 χρόνια από σήμερα να έχουμε δημιουργήσει 50.000 νέες επιχειρήσεις από νέους, καινοτόμους επιχειρηματίες. Ένας φιλόδοξος στόχος που θα αλλάξει τη φύση, το χαρακτήρα, τη φυσιογνωμία και τα περιεχόμενα της οικονομίας μας. Πριν από λίγες μέρες, βιώσαμε μία εμπειρία με τον κ. Πρωθυπουργό σε μια τετράωρη συνάντησή μας με νέους σε ηλικία και καινοτόμους επιχειρηματίες, οι οποίοι επιχειρούν στη χώρα χωρίς καμιά βοήθεια και οι περισσότεροι από αυτούς εξάγουν και τα προϊόντα που παράγουν και τις υπηρεσίες τους. Η πλατφόρμα αυτή θα αξιοποιήσει τη φιλοσοφία και  τα εργαλεία των social media με στόχο την αμφίδρομη επικοινωνία αλλά και τη χρηστική πληροφορία, τη δικτύωση, την παροχή συμβουλών.

Επεξεργαζόμαστε εφαρμογές για τον τεράστιο πλούτο δεδομένων που χειρίζεται καθημερινά η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και αφορούν στις τιμές των προϊόντων και των καυσίμων, αλλά και πώς θα αξιοποιήσουμε καλύτερα την πρόσβαση του πολίτη και του επιχειρηματία στα αναπτυξιακά εργαλεία του Υπουργείου μας: το ΕΣΠΑ, τα νέα Ταμεία για την Επιχειρηματικότητα, την Καινοτομία, τις Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, για την Αστική Ανάπτυξη.

Πολλοί νέοι άνθρωποι αυτή τη στιγμή επιχειρούν μέσα από νέες επιχειρήσεις που έχουν ιδρύσει και τα νέα εργαλεία που εμείς έχουμε καθιερώσει όπως το Jessica και προχωρούν σε αστικές αναπλάσεις μεγάλου βεληνεκούς και στην Αττική και άλλες περιοχές της χώρας.  

Βασική μας αρχή είναι ότι δεν φοβόμαστε το μέσο και δεν υποτιμούμε την κοινωνική του αξία. Στόχος μας είναι να ενθαρρύνουμε τις υπηρεσίες και τους οργανισμούς να «ανοίξουν» την πληροφορία προς τον πολίτη, να ακούσουν τις κοινότητες, να αναβαθμίσουμε την ενημέρωση και την εξυπηρέτησή του. Να διώξουμε κάθε σκιά καχυποψίας και να χτίσουμε μια νέα «ταυτότητα» για το ρόλο της διοίκησης, του πολιτικού προσωπικού.

Στόχος μας είναι να φέρουμε και σε αυτό το Υπουργείο τον αέρα μιας νέας, αμφίδρομης και συμμετοχικής σχέσης με τον πολίτη στη βάση της ανταλλαγής απόψεων για τα πραγματικά θέματα που επηρεάζουν τη ζωή μας, μακριά από «πολιτικά γραφεία» και «τις πρακτικές τους».

Η απάντηση στο φόβο είναι περισσότερη φαντασία

Ως πολιτικοί, ως δημόσιοι φορείς δεν μπορούμε να ζητάμε από τους πολίτες να γίνουν πραγματικά ενεργοί πολίτες, αν δεν μετέχουμε ενεργά σε αυτήν την προσπάθεια: εμπλουτίζοντας και προωθώντας την ενημέρωση, το διάλογο, τη λογοδοσία, τη διαφάνεια και – εντέλει – τη δημοκρατία.

Με μια απλή πλοήγηση στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι τα νέα μέσα μπορούν να κάνουν τη ζωή του πολίτη πιο απλή. Διεθνείς Οργανισμοί, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση, κινήσεις πολιτών, κυβερνήσεις, ολόκληρες Πολιτείες των ΗΠΑ επενδύουν σημαντικά ποσά στα νέα μέσα, επενδύουν στη δύναμη της πληροφορίας, στη συμμετοχή του πολίτη στη δημόσια πολιτική. Επενδύουν στην ουσία της δημοκρατίας.

Η απάντηση λοιπόν στο «φόβο» για τα social media, δεν μπορεί να είναι παρά περισσότερη φαντασία. Περισσότερη τόλμη. Περισσότερη διαφάνεια. Περισσότερος διάλογος. Περισσότερη πίστη στην ανάγκη όλων μας να επικοινωνούμε αυθεντικά σε μια περίοδο που η επικοινωνία μπορεί να αμβλύνει την ένταση και να την κατευθύνει σε δημιουργικά μονοπάτια. Αυτά της δημοκρατίας, του αλληλοσεβασμού και της συνευθύνης.

Σας ευχαριστώ πολύ».



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn