Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

logo aepp

epixeirimatika parka

Εισήγηση Υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, κ. Μ. Χρυσοχοϊδη στο Υπουργικό Συμβούλιο για το νέο Επενδυτικό Νόμο

Κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης,

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Έχω σήμερα την τιμή να σας παρουσιάσω μία από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, στο πλαίσιο της συστηματικής μας προσπάθειας για την επανεκκίνηση της οικονομίας: το νέο Επενδυτικό Νόμο.

Ένα νόμο-τομή, που δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση έναν ακόμη μηχανισμό ευκαιριακών επιδοτήσεων, όπως αυτούς που είδαμε να εφαρμόζονται στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες. Μια νομοθετική πρωτοβουλία που ενσωματώνει τις αρχές, τις αξίες, το ήθος και το σχέδιο, με το οποίο οφείλουμε να πορευτούμε από εδώ και πέρα προκειμένου να απαντήσουμε στην κρίση, και να βάλουμε τις βάσεις για μια διαφορετική Ελλάδα. Μια Ελλάδα που θα βασίζεται σε ένα νέο οικονομικό και κοινωνικό πρότυπο. Ένα πρότυπο παραγωγικό, δυναμικό, εξωστρεφές και ανταγωνιστικό.

Είναι ανάγκη σήμερα να τραβήξουμε μια κόκκινη διαχωριστική γραμμή με το παρελθόν. Μέχρι σήμερα κινούμασταν σε μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση. Όπως αποδείχθηκε, η «αναπτυξιακή» μας πολιτική στόχευε λιγότερο στη βιώσιμη ανάπτυξη και περισσότερο στην εύκολη και βολική λογική της απορρόφησης πόρων χωρίς σχέδιο και στόχευση. Αντί να στηρίζουμε υγιή επιχειρηματικά σχέδια με σοβαρές προοπτικές οικονομικής απόδοσης, πριμοδοτούσαμε κατά περιόδους διάφορους «ημετέρους» επιδοτώντας πολυτελή αυτοκίνητα και βίλες.

Δεν έχει νόημα να πω περισσότερα. Τα «κουφάρια» της Θράκης, μιας περιφέρειας που έτυχε ιδιαίτερου καθεστώτος ενισχύσεων, μιλούν από μόνα τους. Οι μονάδες που επιδοτήθηκαν και συνεχίζουν να παράγουν είναι ελάχιστες. Κατορθώσαμε να σπαταλήσουμε πολύτιμους πόρους με λίγα θετικά αποτελέσματα.

Πορευτήκαμε με καλές προθέσεις, αλλά χωρίς στρατηγική. Η λογική των επιχορηγήσεων έφερε στο προσκήνιο την Ελλάδα της ήσσονος προσπάθειας, της εσωστρέφειας και του παρασιτισμού. Δημιουργήθηκε ένα ακόμη πεδίο συναλλαγής, εξαιτίας της αδιαφάνειας των κανόνων και των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Το μέγεθος της αποτυχίας των μέχρι σήμερα αναπτυξιακών πολιτικών αποτυπώνεται σε πολλές σχετικές μελέτες. Είναι χαρακτηριστικό πως το ειδικό βάρος των κλάδων χαμηλής τεχνολογίας αυξήθηκε στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια, σε αντίθεση με ό,τι συνέβη σε άλλες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας. Επιπλέον, αυξήθηκαν αντί να μειωθούν οι περιφερειακές ανισότητες.

Στα 30 χρόνια λειτουργίας των Αναπτυξιακών Νόμων το ειδικό βάρος της Αττικής στην εθνική οικονομία αυξήθηκε δραματικά, ενώ επιδεινώθηκε η θέση των πλέον αδύναμων περιφερειών της χώρας.

Σας αναφέρω μόνο πως η Αττική έφτασε πλέον να παράγει το 50% του ΑΕΠ, ενώ μαζί με τους γύρω νομούς – δηλαδή Βοιωτία και Κορινθία - και τη Θεσσαλονίκη παράγουν πάνω από το 60% του ελληνικού ΑΕΠ. Αντίθετα, η συμμετοχή της Αν. Μακεδονίας και της Θράκης μειώθηκε τα τελευταία 30 χρόνια από το 7% στο 4,5%, της Πελοποννήσου από το 5% σε λιγότερο από 3% και ούτω καθεξής. Και όλα αυτά βέβαια μέσα σε ένα εθνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο που έθετε ως προτεραιότητα την περιφερειακή σύγκλιση.

Είναι λοιπόν σαφές ότι οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν απέτυχαν τόσο στην αναπτυξιακή όσο και στην περιφερειακή τους διάσταση. Και αυτό καθιστά την προσπάθειά μας για την επανεκκίνηση της οικονομίας ακόμη πιο επιτακτική και αναγκαία.

Γιατί πρέπει επιτέλους να βγάλουμε μπροστά την Ελλάδα που παράγει και δημιουργεί. Τους ανθρώπους που δημιουργούν πλούτο, έχουν ιδέες, εκμεταλλεύονται δυναμικά τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και κατακτούν με γοργά βήματα το μέλλον. Τους ανθρώπους στους οποίους οφείλουμε να βασιστούμε για να βγούμε από το φαύλο κύκλο της ύφεσης και της κρίσης.

Αυτή είναι η στόχευση και η φιλοδοξία της νέας αναπτυξιακής μας στρατηγικής, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται ο νέος Επενδυτικός Νόμος. Υλοποιούμε ήδη ένα σχέδιο που απαντά στο σήμερα, αλλά λαμβάνει υπόψη του και την επόμενη μέρα.

Μόλις χθες παρουσιάσαμε, παρουσία του Πρωθυπουργού, τη νέα εθνική μας στρατηγική για την εξωστρέφεια και τις εξαγωγές. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση που περιλαμβάνει από τη δημιουργία ενός εθνικού brand και την αναδιοργάνωση των εμπλεκόμενων φορέων μέχρι την παροχή ρευστότητας στις εξαγωγικές επιχειρήσεις μέσω του ΕΣΠΑ και του ΕΤΕΑΝ. 100 εκ. €, θα διατεθούν ως ενίσχυση για τους εξαγωγείς μέσα στο 2011.

Με το Εθνικό Ταμείο για την Ανάπτυξη και την Επιχειρηματικότητα που σας παρουσιάσαμε πριν από 2 περίπου εβδομάδες, θα διοχετευτούν στην αγορά τουλάχιστον 2,5 δις € μέσα στην επόμενη διετία.

Ταυτόχρονα, έχουμε ήδη ξεκινήσει μία προσπάθεια σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε πολύ σύντομα να διασφαλίσουμε πόρους για τη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Επιπλέον, διπλασιάζουμε τους ρυθμούς απορρόφησης του ΕΣΠΑ, απλοποιώντας δραστικά το σύστημα διαχείρισης και προσαρμόζοντας το Πρόγραμμα στις σημερινές ανάγκες της χώρας. Στόχος μας να πετύχουμε μέσα στο 2011 απορρόφηση δαπανών τουλάχιστον 5,2 δις €.

Έχουμε λοιπόν, αγαπητοί συνάδελφοι, μια υγιή και ρεαλιστική βάση ρευστότητας, πάνω στην οποία μπορούμε να υλοποιήσουμε βιώσιμες πολιτικές για την αγορά και την οικονομία μας. Αν κάτι διαφοροποιεί αισθητά τη χώρα μας από τις αντίστοιχες που βρέθηκαν σε παρόμοια κατάσταση με εμάς, είναι ότι έχουμε στα χέρια μας δισεκατομμύρια κοινοτικών πόρων. Έχουμε εγκλωβισμένο ανθρώπινο δυναμικό, που χρειάζεται κίνητρα και κατάρτιση. Έχουμε εξωστρεφείς επιχειρήσεις που έχουν δοκιμαστεί στα δύσκολα. Έχουμε τα εργαλεία και τους πόρους να απεγκλωβιστούμε από τις εμμονές περί πτώχευσης και αναδιάρθρωσης που δεν οδηγούν την ψυχολογία των πολιτών και των αγορών πουθενά. Για αυτό το επαναλαμβάνω: κάνουμε ανάπτυξη στην πράξη, με συμμαχίες, με στόχους και έχοντας εξασφαλίσει συνθήκες ρευστότητας

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρωτοβουλιών ερχόμαστε σήμερα να καταθέσουμε το νέο Επενδυτικό Νόμο, ο οποίος εκφράζει την πολιτική μας βούληση να στηρίξουμε την αναπτυξιακή επανεκκίνηση της χώρας στις επενδύσεις.

Με το νέο Επενδυτικό Νόμο αφήνουμε πίσω την ξεπερασμένη πολιτική των επιχορηγήσεων και εστιάζουμε στην ενίσχυση βιώσιμων επενδυτικών σχεδίων υψηλής οικονομικής απόδοσης με φοροαπαλλαγές και ευνοϊκά δάνεια, ενώ οι ενισχύσεις κεφαλαίου περιορίζονται σε επιλεγμένες παραγωγικές δραστηριότητες.

Σας αναφέρω πολύ συνοπτικά, πως ο νέος νόμος προβλέπει 3 γενικές και 4 ειδικές κατηγορίες επενδυτικών σχεδίων, που αντιστοιχούν σε διαφορετικά καθεστώτα επενδύσεων.

Τα γενικά καθεστώτα επενδύσεων:
1. Ενισχύουν ανταγωνιστικά και βιώσιμα επενδυτικά σχέδια με τεκμηριωμένες προοπτικές κερδοφορίας,
2. Στηρίζουν τις επενδύσεις στην τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία,
3. Προωθούν την περιφερειακή συνοχή και την πράσινη ανάπτυξη.

Τα ειδικά καθεστώτα επενδύσεων αντιμετωπίζουν ειδικότερες προκλήσεις  της αναπτυξιακής διαδικασίας και αντιστοιχούν σε τομείς στους οποίους δίνεται ιδιαίτερη έμφαση. Αφορούν:
1. Την επιχειρηματικότητα των νέων,
2. Τα μεγάλα επενδυτικά σχέδια,
3. Τα ολοκληρωμένα επιχειρηματικά σχέδια για τον τεχνολογικό και οργανωτικό εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων,
4. Τις επενδύσεις συνέργειας και δικτύωσης (clusters).

Τα παραπάνω καθεστώτα συνδυάζουν μια σειρά από μέσα ενίσχυσης όπως:
1. Φοροαπαλλαγές επί των κερδών προ φόρων, έξι χρόνια για υφιστάμενες επιχειρήσεις και οχτώ χρόνια για νέες επιχειρήσεις.
2. Στοχευμένες επιχορηγήσεις κεφαλαίου.
3. Επιδοτήσεις σε χρηματοδοτικές μισθώσεις (leasing) ανάλογα με την αναπτυξιακή στόχευση του καθενός.
4. Παράλληλα, ενεργοποιείται το ΕΤΕΑΝ για την άμεση εξασφάλιση ρευστότητας στην αγορά με τη χορήγηση ευνοϊκών και χαμηλότοκων δανείων στις επιχειρήσεις που θα επενδύσουν

Στην πράξη ο νόμος θα λειτουργεί ως εξής:

  • Κάθε Δεκέμβριο θα εκδίδεται από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ο προϋπολογισμός ενίσχυσης επενδύσεων του επόμενου έτους.
  • Ο προϋπολογισμός θα καθορίζει, πέρα από το συνολικό ποσό των ενισχύσεων, το ποσοστό που αναλογεί στις διάφορες κατηγορίες επενδυτικών σχεδίων, τις κατηγορίες οικονομικών δραστηριοτήτων που είναι επιλέξιμες, την κατανομή των ενισχύσεων στις περιφέρειες και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
  • Οι φοροαπαλλαγές θα είναι τριπλάσιες από το άθροισμα επιχορηγήσεων και επιδοτήσεων. Συγχρόνως θα υλοποιούνται οι συμβάσεις του ΕΤΕΑΝ με τις τράπεζες.
  • Οι ημερομηνίες υποβολής των επενδυτικών σχεδίων θα είναι σταθερές: δύο φορές το χρόνο, κάθε Απρίλιο και Οκτώβριο. Η λήξη της προθεσμίας υποβολής θα συμπίπτει με την τελευταία ημέρα του αντίστοιχου μήνα.
  • Θα ακολουθεί αξιολόγηση, αρχική έγκριση, δανειακή σύμβαση, τελική σύμβαση και υλοποίηση της επένδυσης.

Όπως ίσως ήδη αντιληφθήκατε από αυτή τη συνοπτική παρουσίαση, ο νέος Επενδυτικός Νόμος καινοτομεί σε πολλά επίπεδα και αλλάζει ριζικά τους κανόνες του παιχνιδιού στην αναπτυξιακή πολιτική και τη διαδικασία ενίσχυσης των επενδύσεων στη χώρα.

Πρώτα απ’ όλα ο νέος Επενδυτικός Νόμος διαθέτει συγκεκριμένο ετήσιο προϋπολογισμό. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά. Οι διαθέσιμοι πόροι τόσο για το σύνολο των επενδύσεων όσο και ανά κατηγορία επένδυσης, είδος δραστηριότητας και περιφέρεια θα είναι εκ των προτέρων γνωστοί σε όλους.

Με δεδομένο όμως το περιορισμένο ύψος των διαθέσιμων πόρων, είναι σαφές πως δεν πρόκειται να ενισχύονται όλα τα σχέδια που θα υποβάλλονται. Εισάγεται λοιπόν μια διαδικασία ανταγωνισμού μεταξύ των επενδυτικών σχεδίων. Και αυτή είναι μια καθοριστική εξέλιξη. Γιατί πλέον θα επιλέγονται μόνο τα καλύτερα επιχειρηματικά σχέδια, αυτά που πραγματικά μπορούν να προσφέρουν στον τόπο και να δώσουν την ισχυρότερη αναπτυξιακή ώθηση.

Η διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης αποκτούν συνεπώς πολύ μεγάλη σημασία. Και εδώ είναι ακόμη ένα σημείο, το σπουδαιότερο ίσως, όπου αλλάζουμε ριζικά τα δεδομένα. Γιατί αφενός εισάγουμε σαφή και μετρήσιμα κριτήρια αξιολόγησης που διασφαλίζουν το αδιάβλητο της βαθμολόγησης του κάθε επενδυτικού σχεδίου και αφετέρου αναμορφώνουμε πλήρως τη διαδικασία αξιολόγησης προκειμένου να επιτύχουμε την απόλυτη διαφάνεια.

Αναλυτικότερα, ο νέος Επενδυτικός Νόμος:

  • Διασφαλίζει την αντικειμενική αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων χρησιμοποιώντας αποκλειστικά μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια επιλογής.
  • Προβλέπει τη σύσταση Γραφείων Εξυπηρέτησης Επενδυτών, όπου θα παρέχεται η αναγκαία πληροφόρηση και θα γίνεται η παραλαβή των αιτήσεων και ο έλεγχος των δικαιολογητικών. Με τον τρόπο αυτό κόβεται κάθε επαφή μεταξύ επενδυτή και αξιολογητή.
  • Προβλέπει τη σύσταση Ενιαίου Μητρώου Αξιολογητών για όλη την επικράτεια, από το οποίο με το σύστημα της τυχαίας επιλογής θα επιλέγονται οι αξιολογητές για κάθε επενδυτικό σχέδιο.
  • Προβλέπει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, που θα υποστηρίζει το σύνολο των διαδικασιών αξιολόγησης, βαθμολόγησης και παρακολούθησης της υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων.
  • Προβλέπει τη λειτουργία γνωμοδοτικών επιτροπών που θα ελέγχουν την κρίση των αξιολογητών. Το έργο των επιτροπών δεν θα επιδέχεται παρερμηνείες, καθώς τα μετρήσιμα κριτήρια δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας.
  • Προβλέπει έλεγχο τόσο των αξιολογητών, όσο και των μελών των γνωμοδοτικών επιτροπών από ειδικούς ελεγκτές.
  • Προβλέπει πόθεν έσχες για όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία.
  • Προβλέπει δικαίωμα ένστασης του επενδυτή, στην περίπτωση που θεωρεί πως η αξιολόγηση του σχεδίου του δεν είναι αντικειμενική.

Είναι νομίζω σαφές από όσα μόλις ανέφερα πως εδώ έχει γίνει μια πραγματική ανατροπή.

Πολύ μεγάλη σημασία έχει επίσης η υιοθέτηση χρονοδιαγράμματος. Με το νέο σύστημα η διαδικασία αξιολόγησης δε θα έχει μόνο συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης αλλά και λήξης. Η όλη διαδικασία, όσον αφορά τουλάχιστον το σκέλος που αφορά τις υποχρεώσεις της Πολιτείας, δε θα υπερβαίνει σε διάρκεια τους 6 μήνες. Δεσμευόμαστε πως πριν την έναρξη ισχύος της νέας περιόδου προσκλήσεων, κάθε Απρίλιο και Οκτώβριο, θα έχουν ήδη τελειώσει οι αξιολογήσεις της προηγούμενης περιόδου.

Με το νέο λοιπόν σύστημα ο επιχειρηματίας μπορεί να γνωρίζει τι θα εισπράξει, πότε θα το εισπράξει και πως μπορεί να το συνυπολογίσει στα επενδυτικά του σχέδια, λίγους μήνες μετά την υποβολή του επενδυτικού του σχεδίου.

Αποκαθίσταται έτσι η αξία των δημόσιων πόρων που παρέχονται για ενισχύσεις. Πόρων που με το ισχύον καθεστώς του ασαφούς προγραμματισμού και των μακροχρόνιων καθυστερήσεων είχαν απαξιωθεί από την υγιή επιχειρηματική κοινότητα.

Επιπλέον ο νέος νόμος, θέτοντας ως κύριο μέσο ενίσχυσης τις φοροαπαλλαγές, πριμοδοτεί κατ’ εξοχήν τα δυναμικά επενδυτικά σχέδια που έχουν σαφείς προοπτικές κερδοφορίας. Για παράδειγμα, μια προβληματική επένδυση που δεν θα αποδώσει στο άμεσο μέλλον δεν θα έχει και κανένα όφελος από την απαλλαγή φόρου επί των κερδών της.

Ο νέος νόμος λοιπόν ενισχύει δυναμικές επενδύσεις στην επίσημη οικονομία αυξάνοντας το ΑΕΠ και τα δημόσια έσοδα και αποθαρρύνει την παραοικονομία και τις δραστηριότητες χαμηλής παραγωγικότητας.

Όσο για τις επιχορηγήσεις, αυτές συνεχίζουν να δίνονται σε συνδυασμό με φοροαπαλλαγές και χαμηλότοκα δάνεια, αλλά αφορούν πλέον στοχευμένες δραστηριότητες για την άσκηση αναπτυξιακής πολιτικής. Η Πολιτεία δηλαδή καθορίζει και προσαρμόζει στην εκάστοτε συγκυρία τις προτεραιότητες της αναπτυξιακής πολιτικής που αφορούν την τεχνολογική ανάπτυξη και την περιφερειακή συνοχή και ανάλογα κατανέμει τις διαθέσιμες επιχορηγήσεις.

Από τα όσα προβλέπονται για τα υπάρχοντα καθεστώτα ενισχύσεων πάντως, που οριοθετούν και τις κύριες αναπτυξιακές μας προτεραιότητες, αξίζει να σταθεί κανείς σε δύο κυρίως σημεία.

Κατά πρώτον στην πρόβλεψη ότι για τα επενδυτικά σχέδια Περιφερειακής Συνοχής τόσο η κατανομή των πιστώσεων όσο και οι πίνακες αξιολόγησης θα διαμορφώνονται ανά Περιφέρεια. Αυτό διασφαλίζει πως οι συνολικές ενισχύσεις ανά Περιφέρεια θα είναι συγκεκριμένες και δεν υπάρχουν περιθώρια για παρεκκλίσεις από τον εκάστοτε αναπτυξιακό σχεδιασμό.

Το δεύτερο σημείο είναι οι ιδιαίτερα ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους νέους επιχειρηματίες. Αποτελεί στρατηγική μας επιλογή η ενθάρρυνση της νέας, νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας. Γι’ αυτόν το λόγο ενισχύουμε τους νέους επιχειρηματίες κάτω των 40 ετών για διάστημα πέντε ετών από την έναρξη της επιχείρησής τους για το σύνολο ουσιαστικά των δαπανών τους, ακόμη και για τα λειτουργικά τους έξοδα. Η συνολική ενίσχυση μπορεί να φθάσει μέχρι το 1 εκ. €.

Ο νέος επενδυτικός νόμος λοιπόν θέτει συγκεκριμένους στόχους στο πλαίσιο του νέου μοντέλου οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Στόχους που θα μπορούν σε ετήσια βάση να προσαρμόζονται και να εξειδικεύονται μετά από συστηματικό διάλογο με τους παραγωγικούς φορείς.

Άλλωστε και ο ίδιος ο νόμος είναι δυναμικός και όχι στατικός. Γι’ αυτό και συνιστά μια ρεαλιστική απάντηση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική οικονομία.

Αναλυτικότερα, ο νέος Επενδυτικός Νόμος προσφέρει πειστικές απαντήσεις:

  • Στη σπανιότητα των διαθέσιμων δημόσιων πόρων, απαντάμε με την εισαγωγή νέων εργαλείων χρηματοδότησης για την ενίσχυση των επενδύσεων.
  • Στο πρόβλημα της ρευστότητας και στα απαγορευτικά επιτόκια για χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων, απαντάμε με τα χαμηλότοκα δάνεια και τη δραστηριοποίηση του ΕΤΕΑΝ.
  • Στην τάση μείωσης των επενδύσεων, απαντάμε με τη συνδρομή της δημοσιονομικής πολιτικής, δηλαδή με τις φοροαπαλλαγές. Πετυχαίνουμε έτσι την επίσπευση επενδυτικών αποφάσεων και την άρση αντικινήτρων για την ανάληψη επενδυτικού ρίσκου.
  • Στην υστέρηση της αξιοποίησης κοινοτικών πόρων, απαντάμε με το συντονισμό πολιτικών για αξιοποίηση κοινοτικών πόρων και τη διοχέτευσή τους στο ΕΤΕΑΝ.
  • Στην επιδείνωση των επιχειρηματικών προσδοκιών, απαντάμε με την εξυγίανση των «κανόνων του παιχνιδιού» και με στοχευμένες παρεμβάσεις για τη δημιουργία αγορών.
  • Στη χαμηλή ποιότητα επενδυτικών αποφάσεων, απαντάμε με την πριμοδότηση βιώσιμων επενδυτικών σχεδίων και την αντιμετώπιση των υπερτιμολογήσεων.
  • Στον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων παραοικονομίας και επίσημης οικονομίας, απαντάμε με την εισαγωγή κινήτρων για την άμεση και συνεχιζόμενη διοχέτευση πόρων της παραοικονομίας στην επίσημη οικονομία.

Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Δε θέλω να σας κουράσω άλλο με λεπτομέρειες. Ο νέος Επενδυτικός Νόμος εισάγει πολλές και σημαντικές τομές. Από όσα ήδη ανέφερα πιστεύω πως έγινε αντιληπτό γιατί εξαρχής χαρακτήρισα το νόμο αυτό καινοτόμο και γιατί υποστήριξα ότι εκφράζει τις αρχές, τις αξίες, το ήθος και το σύστημα με το οποίο οφείλουμε να κινηθούμε προς το αύριο.

Πρόκειται πραγματικά για ένα νόμο ρεαλιστικό και προοδευτικό. Ένα εργαλείο πολιτικής που εκφράζει τις αξίες μας για κοινωνική συνοχή, διαφάνεια, σεβασμό στο δημόσιο χρήμα, λογοδοσία, ίση μεταχείριση, διαγενεακή δικαιοσύνη. Εκφράζει την πολιτική βούληση να εντάξουμε στο επιχειρείν τη νέα γενιά, να αποσύρουμε την καχυποψία στη σχέση κράτους – επιχειρηματία, να δημιουργήσουμε νέες, σταθερές, ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Εκφράζει τέλος, την εμφανή κοινωνική ανάγκη για συνεργασία και διάλογο. Ο νέος νόμος προέκυψε μετά από δίμηνη διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς, τη διεθνή κοινότητα, τον ΟΟΣΑ, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διακεκριμένους εμπειρογνώμονες από την ακαδημαϊκή κοινότητα, τον τραπεζικό κλάδο, τις επιχειρήσεις, τα ερευνητικά ινστιτούτα.

Ο διάλογος οικοδομήθηκε πάνω στην κοινή πεποίθηση της εθνικής επιβίωσης μέσα από τη δημιουργία συνθηκών πραγματικής ανάπτυξης, με κοινές δεσμεύσεις και μέσα. Η διαδικασία της διαβούλευσης και της αξιολόγησης θα είναι διαρκής. Είναι δέσμευση που θα τηρηθεί από κάθε πλευρά.

Κάνουμε λοιπόν ένα τολμηρό βήμα, για την Ελλάδα του αύριο. Και κάθε τολμηρό βήμα, κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια θέλει σκληρή δουλειά, επεξήγηση, δημόσιο διάλογο, πρακτικά αποτελέσματα. Να είστε βέβαιοι ότι προσπάθειά μας θα ανταμειφθεί και το 2012 θα έχουμε αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού.

Τώρα είναι η ευκαιρία, να σπάσουμε το φαύλο κύκλο της κρίσης και να προχωρήσουμε στον δημιουργικό κύκλο της παραγωγικής προσπάθειας, της δημιουργίας, του δυναμισμού και της αισιοδοξίας.

Σας ευχαριστώ.

Σχετικά αρχεία:

- Δείτε εδώ το Ενημερωτικό Σημείωμα για το νέο Επενδυτικό Νόμο
- Δείτε εδώ την παρουσίαση για το νέο Επενδυτικό Νόμο
- Δείτε εδώ το τελικό κείμενο του νέου Επενδυτικού Νόμου



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn