espa 260x100 

Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

logo aepp

epixeirimatika parka

Συνέντευξη του Γιώργου Σταθάκη στην εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής"

stathakis-giorgos-vouli2Σίγουρος για την επίτευξη συμφωνίας με τους δανειστές μέσα στις επόμενες ημέρες εμφανίζεται ο υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής. Ο υπουργός αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ειδικής νομοθεσίας για τους «καμένους» δανειολήπτες με ρήτρα ελβετικού φράγκου, επιμένει σε κούρεμα δανείων μέσω ειδικού ταμείου που θα συσταθεί ειδικά για τα «πτωχευμένα» νοικοκυριά. 
Βάζει στοίχημα για ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων μέσα στο 2016 και στόχο να συνδέσει το νέο αναπτυξιακό νόμο που θα φέρει στη Βουλή πριν από το καλοκαίρι με το «πακέτο Juncker». Προαναγγέλλει, τέλος, το «σχεδόν» ποτέ την Κυριακή για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων. 
 
Βρισκόμαστε σε κομβικό σημείο για την οικονομία και την κοινωνία. Η κυβέρνηση αρνείται υφεσιακά μέτρα και οι εταίροι και δανειστές μας αρνούνται να ξεπαγώσουν τη χρηματοδότηση προς τη χώρα μας. Βλέπετε σύντομα λύση; 

Αισιοδοξώ ότι τις επόμενες ημέρες οι συγκλίσεις που έχουν επιτευχθεί στη διαπραγμάτευση θα αποκρυσταλλωθούν σε μια απόφαση του Eurogroup, βάσει της οποίας θα αποδεσμευτούν κεφάλαια που οφείλονται στην Ελλάδα από τους δανειστές. Εξίσου αισιόδοξος είμαι για την επίτευξη συνολικής συμφωνίας τον Ιούνιο. Το πρόγραμμα που καταθέσαμε αποτελεί στέρεα βάση για την ολοκλήρωση της συμφωνίας της 20ής Φεβρουαρίου. Αναφορικά με τις αντιδράσεις των εταίρων, το γεγονός είναι ότι έχουν ήδη συμφωνήσει σε μέτρα αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης, δείχνουν ευελιξία σε μέτρα αναδιάρθρωσης χρεών προς εφορίες και ασφαλιστικούς οργανισμούς και αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα να αντιμετωπίσουμε το κοινωνικό πρόβλημα που συνδέεται με τα «κόκκινα» δάνεια των φτωχών νοικοκυριών.
 
Εάν η κυβέρνηση κληθεί από τους δανειστές να περάσει μέτρα και εν τέλει συμφωνήσει σε κάποιο πακέτο μεταρρυθμίσεων, η συνοχή του ΣΥΡΙΖΑ απειλείται; 

Οι συγκλίσεις στις οποίες αναφέρθηκα προφανώς προϋποθέτουν βήματα και από τις δύο πλευρές. Αυτό είναι απολύτως κατανοητό στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς έχουμε πλούσια εμπειρία σε αντίστοιχες διαδικασίες διαλόγου και σύνθεσης. Τα χρόνια που προηγήθηκαν καταφέραμε να οικοδομήσουμε ένα αρκετά αποτελεσματικό πλαίσιο κοινής λειτουργίας, τόσο σε επίπεδο θεσμών όσο και σε πολιτική κουλτούρα. Σήμερα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με νέες, πρωτόγνωρες προκλήσεις. Είναι απολύτως λογικό να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Η εμπειρία μας στη σύνθεση αντιλήψεων, η κοινή μας βούληση να αλλάξουν σελίδα οι πολίτες και η χώρα, καθώς και το αποτελεσματικό σχέδιο που διαθέτουμε, αποτελούν επαρκή εχέγγυα ότι θα ανταποκριθούμε αποτελεσματικά για μία ακόμα φορά. 

Ανεξάρτητα, πάντως, από την πορεία της διαπραγμάτευσης, νομίζω ότι όλοι στον ΣΥΡΙΖΑ επιθυμούμε τις μεταρρυθμίσεις. Το έχει ανάγκη ο τόπος. Ηδη ψηφίστηκε ρύθμιση για τις τριγωνικές συναλλαγές. Απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί η διάλυση του τριγώνου της διαπλοκής και η ενίσχυση της διαφάνειας στις συναλλαγές του Δημοσίου.
 
Σε τι στάδιο προετοιμασίας βρίσκεται ο αναπτυξιακός νόμος, ποια τα κύρια χαρακτηριστικά του και πότε θα τεθεί σε ισχύ;

Ο αναπτυξιακός νόμος θα έρθει πριν από το καλοκαίρι. Προσπαθούμε να επιταχύνουμε τις διαδικασίες του παλιού αναπτυξιακού νόμου, ο οποίος είχε πολλά θέματα σε εκκρεμότητα, με αποτέλεσμα να έχει μπλοκάρει - και η ουρά των επενδυτών είναι μεγάλη. Ο νέος νόμος θα δίνει έμφαση στη μεσαία επιχειρηματικότητα και τις παραγωγικές επιχειρήσεις, θα αξιοποιεί την εμπειρία από τους προηγούμενους νόμους, ενώ θα δίνει ιδιαίτερο βάρος στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί είναι: η ενσωμάτωση των νέων κατευθύνσεων της Ε.Ε. για ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας, η αξιοποίηση της εμπειρίας των προηγούμενων ετών ότι οι πόροι του αναπτυξιακού μπορούν πράγματι να δώσουν ώθηση στην οικονομία. Πρόκειται για ένα νέο, μοντέρνο, επενδυτικό δίκαιο, που θα ενσωματώνει την εμπειρία της κρίσης και θα είναι απολύτως συμβατό με το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας.
 
Πώς έχει κινητοποιηθεί το υπουργείο ώστε να υπάρξει άμεση πρόσβαση στα κοινοτικά κονδύλια;

Αρχικά να υπογραμμίσουμε ότι δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση - αντιθέτως η απορροφητικότητα είναι υψηλή, στο επίπεδο του 90%. Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου και της Γ.Γ. ΕΣΠΑ εργάζεται εντατικά ώστε να αποτρέψει την επιβάρυνση των εθνικών πόρων από αστοχίες του παρελθόντος, βελτιώνοντας διαδικασίες, ενισχύοντας τη διαφάνεια και ισχυροποιώντας τους βασικούς τελικούς δικαιούχους μέσω μιας ουσιαστικής διαδικασίας εξυγίανσης των προγραμμάτων. Η διαδικασία αυτή κινείται σε τρεις άξονες: στον εντοπισμό των ανενεργών έργων και την απένταξή τους, στον καθορισμό των έργων που θα πρέπει να ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ και στην επιτάχυνση των υφιστάμενων έργων, με στόχο να προσεγγίσουμε το 100% στις αρχές του δ’ τριμήνου.
 
Τι σκοπεύετε να κάνετε με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές;

Θα καταργήσουμε το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Το σύστημα θα επανέλθει στο παλιό καθεστώς με 2-3 Κυριακές ανοιχτές το χρόνο. Ωστόσο, συζητάμε ότι θα μπορούσε να επιτραπεί στους περιφερειάρχες και τους τοπικούς συλλόγους να ανοίγουν τα μαγαζιά κατά τις περιόδους των εκπτώσεων. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε σε διάλογο με φορείς των εργαζομένων και τους εμπορικούς συλλόγους.
 
Σε τι φάση βρίσκεται ο σχεδιασμός του υπουργείου για το θέμα των διοδίων - αυτοκινητοδρόμων;

Εργαζόμαστε για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων μέχρι το 2016. Δουλεύουμε με στόχο την αναθεώρηση της πολιτικής των διοδίων για το σύνολο των δρόμων προς την κατεύθυνση καθιέρωσης ενός ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, την εφαρμογή δηλαδή ενός πιο δίκαιου συστήματος και με ιδιαίτερη μέριμνα στην καθιέρωση «κοινωνικών διοδίων». Η συχνότητα και το ύψος των διοδίων, άλλωστε, είχαν καθοριστεί με βάση τις προδιαγραφές της ελληνικής οικονομίας πριν από το 2009, δηλαδή για μια οικονομία η οποία θα λειτουργούσε με άλλα δεδομένα. Σήμερα οι αναπροσαρμογές μπορεί να βοηθήσουν και στη βιωσιμότητα των έργων. Διόδια τα οποία προορίζονται να συντηρούν το δρόμο και ταυτόχρονα επιτρέπουν και την ανάπτυξη των κάθετων αξόνων, όπως συμβαίνει με την Εγνατία Οδό, είναι θεμιτά.



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn